Pagina 1 van 2
FE 35 start niet meer
Geplaatst: wo 13 feb 2008 16:53
door E.Eenink
hallo
De FE 35 diesel start niet meer.
Als ik probeer te gloeien loopt de nieuwe amperemeter niet terug wat anders wel gebeurt en ik hoor ook geen plof meer.
Dus ik dacht zelf dat het gloeispiraal kapot is.
Maar het kan ook het contactslot zijn maar misschien is het ook wel wat anders.
Groetjes E.Eenink
Geplaatst: wo 13 feb 2008 18:49
door fergie
Hello Eenink,
Even een lampje aansluiten tussen de draad op de gloeier en massa, gaat lampje aan is de gloeier stuk, lampje blijft uit kan zijn kontactslot, accu klem of een andere losse verbinding.
Groetjes,
René.
Geplaatst: vr 15 feb 2008 17:02
door E.Eenink
hallo
Ik zat te denken kan het misschien niet de accu zijn dat hij niet gloeit dat hij te weinig stroom krijgt of zal dat het niet zijn.
Groetjes E.Eenink
Geplaatst: vr 15 feb 2008 20:02
door admin
Zolang de accu de startmotor nog rond krijgt, ligt het niet aan de accu.
Geplaatst: zo 17 feb 2008 13:20
door E.Eenink
hallo
de accu krijgt de startmotor makkelijk rond zelfs.
maar omdat ik iets van 3 keer 10 sec had gestart heb ik hem toch nog een nacht aan de accu lader gezet.
Geplaatst: zo 17 feb 2008 15:21
door E.Eenink
Hallo
Ik heb de stroom door gemeten en hij krijgt stroom en brandstof.
Maar hoeveel kost nou z'n soort gloeier.
Geplaatst: zo 17 feb 2008 21:12
door Ton Oostveen
Hallo Ennink,
Als je een gloeier hebt in het inlaatspruitstuk dan heb je voor ongeveer 35 euro een nieuwe. Ik heb er zelf onlangs ook een gekocht voor mijn 35 4 cil gewoon bij de MF dealer, die had hem niet op voorraad maar was met een paar dagen te leveren. Het vervangen is een fluitje van een cent.
Succes
Ton Oostveen
Geplaatst: ma 18 feb 2008 19:16
door E.Eenink
hallo Ton Oostveen
De nieuwe gloeier er in zetten is wel makkelijk maar er loopt wel een brandstof leiding naar toe dus je moet hem wel weer ontluchten en dat is niet zo fijn.
Groetjes E.Eenink
Geplaatst: ma 18 feb 2008 20:39
door fergie
Hello Eenink,
De gloeier krijgt brandstof uit het retour systeem, hoef je dus niet te ontluchten. Dergelijke dingen zal wel een aantal tientallen euro's kosten denk ik, alternatief (namaak) kost ca 25 euro.
Groetjes,
René.
Geplaatst: ma 18 feb 2008 20:55
door E.Eenink
hallo
Bedankt voor de informatie als er iets is vraag ik het wel weer.
groetjes E.Eenink
Geplaatst: di 19 feb 2008 18:23
door E.Eenink
Hallo
Ik heb de gloeispiraal nou niet echt spiraal maar een soortbrander eruit gehaalt. Maar vind het wel gek dat hij laatst in een keer niet meer deed, kan hij misschien niet vies zijn dat hij geen ontstekening meer maakt of zo net als een bougië.
groetjes E.Eenink
Geplaatst: di 19 feb 2008 18:43
door fergie
Hello Eenink,
Gloei bougies zijn helemaal niet te vergelijken met gewone bougies en dit ding heet dan ook nog een vlamstart. Een gloeibougie en brandstof verdamper in een dus. Gloeibougies gloeien door er een hoge stroom door te sturen, deze dingen trekker gemiddeld zo'n 30 Ampere. Als er dus iets mist gaat smelt het ding gewoon in twee of meer stukken. Helaas, gewoon nieuwe kopen.
Groetjes,
René.
Geplaatst: do 21 feb 2008 18:09
door E.Eenink
hallo
kan ik de leidingen van de gloeibousie zo aan sluiten of moet je nog ergens pompen of kun je zo gloeien en zuigt de gloeibousie zelf aan.
groetjes E.Eenink
Geplaatst: do 21 feb 2008 20:32
door Marco55
Leidingen kun je zo weer aansluiten zonder te ontluchten. In de retourleidingen aan de zijkant van de tank zit een klein tankje. In de gloeibougie zit een soort bimetaal afsluiter. Als de gloeispiraal heet wordt gaat het bimetaal uitzetten en laat dan brandstof door. Vervolgens ontbrandt de brandstof waardoor de inlaatlucht verwarmt wordt. Als je stopt met voorgloeien sluit het klepje ook weer na enige tijd. Soms gaat het gloeispiraal kapot maar ik heb ook wel eens gehad dat het brandstofkanaal verstopt zat in de bougie. Gewoon nieuwe halen bij de MF dealer. Andere merken trekkers (oa blauwe) gebruiken dezelfde bougies. Ze zitten ook in heftrucks met Perkin motoren. Zijn dus overal nog te krijgen.
Geplaatst: do 21 feb 2008 20:35
door fergie
Hello Eenink,
De gloeier krijgt de brandstof via de retour. er zit rechts achter op een van de bouten van de hoofdtank een heel klein tankje dat als voorraad dient. Dat loopt leeg als je de leiding losneemt. Voor de eerste keer kun je dat vol pompen door de hand hevel van het opvoer pompje te bedienen tot je de diesel uit de retour weer in de tank hoort stromen. (dop er af, kun je het meestal wel horen). Dan is het kleine tankje weer vol en moet het starten vrijwel normaal verlopen.
Groetjes,
René.