Pagina 1 van 1

35X

Geplaatst: wo 30 jan 2008 21:32
door johan
Hallo
Onlangs bestelde ik twee pakkingen voor de uitlaatpoorten van mijn 35X bij een MF verdeler. Die gaf mij twee pakkingen, maar het waren rechthoekige in plaats van ovale. Ik zei hem dat het voor een 35X was en dat de motor met voorkamers was dus indirecte inspuiting. Daarop antwoorde die dat het geen 35X was. Die zij dat de 35X allemaal directe inspuiting was gelijk de MF135. Wat is daar nu de waarheid. Min 35X is van 1964 en heeft multi power en diferentieel. Chassisnr SNMYW354922
Weet hier iemand meer over.
Groeten Johan

Geplaatst: wo 30 jan 2008 23:00
door fergie
Hello Johan,

Zit je dynamo vast met een beugel uit een stuk die tegen de motor is geschroefd ? Dat hoort bij een 35X motor. Zijn het twee losse beugeltjes is het een gewone 35. Een ander zichtbaar verschil is de verstuivers. De direct ingespoten motoren hebben de verstuivers onder een hoek, de indirecte hebben ze rechtop gemonteerd.

Groetjes,

René.

35X

Geplaatst: do 31 jan 2008 15:59
door johan
Hallo René
De dynamosteun is uit één stuk bevestigd met twee boutjes. De inspuiters staan rechtop en met voorkamer. Er is multi power en diferentieel aanwezig dus moet het een X zijn. Kan er multi power aanwezig zijn op een gewone 35.
Zouden er 35X zijn met direct ingespoten motor dus zonder voorkamer. Kan men uitmaken aangaande het motornr of het een 3-A-152 of een A3-152 is. De tractor is nieuw gekocht bij een gekende MF daeler en is nooit veranderd van eigenaar. Zou men 3-A-152 motoren in een 35X gebouwd kunnen hebben.
Groeten Johan

Geplaatst: do 31 jan 2008 19:19
door fergie
Hello Johan,

Een X hoeft geen diffslot te hebben. Multi power was ook leverbaar op de benziene en petrolium trekkers. Da's dus geen reden om aan te nemen dat het een X is of niet. De dynamo steun is voor mij bepalend. Ik durf alleen niet te zeggen of de motor in de X al direct ingespoten was, ik vermoed eerder dat de latere 135 direct ingespoten is geweest ( die dealer weet dat kennelijk niet, maar 135 is direct ingespoten geleverd met 52 PK !) Aan de hand van de dynamo steun heb je dus een X.

Groetjes,

René.

35 x

Geplaatst: di 27 mei 2008 13:18
door Davy
Hallo,
nog een plaats waar je het verschil kunt zien is tussen de achteras en het huis van de dieptecontrole. Bij een 35x is hier meer plaats tussen dan bij een gewone 35.

Geplaatst: di 27 mei 2008 17:24
door fergie
Hello Davy,

Dat geeft alleen aan dat de "heavy duty" hef is gemonteerd. De enige trekker die 35X als type had was die met een A3.152 motor. Het bewijs daarvoor is de dynamo steun. Als die uit twee losse beugeltjes bestaat is het een 3.152 motor en dus geen X.

Groetjes,

René.

35 x

Geplaatst: do 29 mei 2008 13:16
door Davy
Hallo,
kon je die 'heavy duty' hef dan als optie krijgen ook op de gewone 35 en wat is het verschil? Meer hefvermogen?