Hallo.
Ik heb een MF TEF met waarschijnlijk een SIMMS brandstofpomp. Ik denk dat de regulateur niet goed werkt. Als ik namelijk gas geef en weer los laat komt de motor niet goed terug op het stationair toerental. Iemand een idee wat er aan de hand is?
groeten, Nagel.
brandstofpomp blijft hangen
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Nagel,
Is een CAV pomp. Deze pomp heeft een vacuum regulateur. De pot achterop de pomp heeft een membraam dat wordt blootgesteld aan het vacuum van de inlaat aan een kant en luchtdruk aan de andere. Als de zaak slecht reageerd kan je vershillende problemen hebben.
Voor het stationair lopen zit er een extra veer in die bij lage toerentallen de gelijk loop bevorderd. Die kan klemmen (zit in een busje). Neem het achterste stukje los (2 gleufkop boutjes) en controleer of het cylindertje niet klemt. Houd daarbij de stopknop in de uit stand zodat het membraam tegen de veer in het busje drukt.
Als dat niet het probleem is kan het ook een lek in het membraam zijn. Dat kun je testen door de pijp die van de inlaat komt los te maken. Dan de stopknop uit trekken en de nippel met een vinger afsluiten. Als je dan de stopknop los laat zal de stop hendel een deel terug veren en dan blijven staan. Blijft die niet staan en zakt hij langzaam door dan is het membraam lek.
BELANGRIJK : NOOIT DE MOTOR STARTEN ZONDER DE VACUUMLEIDING !! De motor wordt dan niet in toeren begerensd, zal dus te veel toeren gaan maken en zichzelf vernielen !.
Groetjes,
René.
Is een CAV pomp. Deze pomp heeft een vacuum regulateur. De pot achterop de pomp heeft een membraam dat wordt blootgesteld aan het vacuum van de inlaat aan een kant en luchtdruk aan de andere. Als de zaak slecht reageerd kan je vershillende problemen hebben.
Voor het stationair lopen zit er een extra veer in die bij lage toerentallen de gelijk loop bevorderd. Die kan klemmen (zit in een busje). Neem het achterste stukje los (2 gleufkop boutjes) en controleer of het cylindertje niet klemt. Houd daarbij de stopknop in de uit stand zodat het membraam tegen de veer in het busje drukt.
Als dat niet het probleem is kan het ook een lek in het membraam zijn. Dat kun je testen door de pijp die van de inlaat komt los te maken. Dan de stopknop uit trekken en de nippel met een vinger afsluiten. Als je dan de stopknop los laat zal de stop hendel een deel terug veren en dan blijven staan. Blijft die niet staan en zakt hij langzaam door dan is het membraam lek.
BELANGRIJK : NOOIT DE MOTOR STARTEN ZONDER DE VACUUMLEIDING !! De motor wordt dan niet in toeren begerensd, zal dus te veel toeren gaan maken en zichzelf vernielen !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
re: brandstof pomp blijft hangen
Het probleem is opgelost.
Roest vorming was de oorzaak.
Pen, bus en veer blank geschuurd en klaar was het probleem
Bedankt voor het snelle reageren !!!!
met groet Nagel.
Roest vorming was de oorzaak.
Pen, bus en veer blank geschuurd en klaar was het probleem

Bedankt voor het snelle reageren !!!!
met groet Nagel.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Nagel,
Weer een probleem minder dus !.
Groetjes,
René.
Weer een probleem minder dus !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....