MF 135 onderhoud
Geplaatst: ma 04 dec 2023 9:19
Hey
Ik heb sinds kort een MF 135, ik wil hier een onderhoud op gaan doen maar ik kom niet uit het volgende:
Welke motorolie en welke transmissieolie?
Ik heb ik de FAQ het volgende gelezen:
Voor de motor en bak kun je 15W40 motor olie gebruiken. Neem wel universele trekker olie (of STOU) voor de bak. Anders kan ook de 80W90 (GL4 **niet GL5) transmissie olie in de bak. Dit geeft wel wat sloom gedrag bij koude olie in de winter maar is vooral voor de TE's een optie ivm. de aluminium legering waar de bak van is gemaakt. Deze olie wordt niet zo gauw zuur. Let wel, de olie in de bak is tevens hydroliek olie (dat is dan ook sloom, de bak werkt normaal). Gebruik je dus externe cylinders die ook wel eens op een andere trekker gebruikt worden is het wel handig om indien mogelijk dezelfde olie te gebruiken. Zo vermijd je dat je twee olie soorten mengt.
** omdat GL4 al jaren niet meer wordt gemaakt is er eigenlijk nog maar een optie, 15W40 motor olie gebruiken. GL5 bevat additieven in hogere concentraties dan de GL4 die destructief werken op de bronzen lagers en shuif blokken in de hydroliek pomp.
Zijn volgende ok (dit voor alle zekerheid)
Dit omdat er in de FAQ staat dat GL4 al jaren niet meer gemaakt wordt kan ik onderstaande toch nog vinden wat GL4 is?
Transmissie - hydroliek: https://shop4trac.com/transmissie-olie- ... nYQAvD_BwE
Motor: https://shop4trac.com/motorolie-15w40-i ... -hinomoto/
Bedankt!
Ik heb sinds kort een MF 135, ik wil hier een onderhoud op gaan doen maar ik kom niet uit het volgende:
Welke motorolie en welke transmissieolie?
Ik heb ik de FAQ het volgende gelezen:
Voor de motor en bak kun je 15W40 motor olie gebruiken. Neem wel universele trekker olie (of STOU) voor de bak. Anders kan ook de 80W90 (GL4 **niet GL5) transmissie olie in de bak. Dit geeft wel wat sloom gedrag bij koude olie in de winter maar is vooral voor de TE's een optie ivm. de aluminium legering waar de bak van is gemaakt. Deze olie wordt niet zo gauw zuur. Let wel, de olie in de bak is tevens hydroliek olie (dat is dan ook sloom, de bak werkt normaal). Gebruik je dus externe cylinders die ook wel eens op een andere trekker gebruikt worden is het wel handig om indien mogelijk dezelfde olie te gebruiken. Zo vermijd je dat je twee olie soorten mengt.
** omdat GL4 al jaren niet meer wordt gemaakt is er eigenlijk nog maar een optie, 15W40 motor olie gebruiken. GL5 bevat additieven in hogere concentraties dan de GL4 die destructief werken op de bronzen lagers en shuif blokken in de hydroliek pomp.
Zijn volgende ok (dit voor alle zekerheid)
Dit omdat er in de FAQ staat dat GL4 al jaren niet meer gemaakt wordt kan ik onderstaande toch nog vinden wat GL4 is?
Transmissie - hydroliek: https://shop4trac.com/transmissie-olie- ... nYQAvD_BwE
Motor: https://shop4trac.com/motorolie-15w40-i ... -hinomoto/
Bedankt!