Koppeling

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Arkbak
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:15

Koppeling

Bericht door Arkbak »

Hallo, Ik heb mijn tef20 vandaag na enkele maanden weer (probleemloos) gestart Starten=lopen, maar toen ik de koppeling indrukte(dat ging als normaal) ontkoppelde hji niet, en krijg ik 'm dus niet in zijn versnelling. de laatse keer zonder problemen weggezet, heeft iemand een idee hoe dit zo in 1 keer kan, en hoe ik het evt kan verhelpen. groet Jon

Trekkers kunnen niet praten, als een trekker zegt dat hij dit wel kan dan liegt ie
Trekkers kunnen niet praten, als een trekker zegt dat hij dit wel kan, dan liegt ie

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: Koppeling

Bericht door highway »

Hallo,

Waarschijnlijk zit je plaat 'vastgeplakt'. Dat houdt in dat hij lichtjes zit vast geroest aan het vliegwiel van de motor. En als je dan het pedaal intrapt komt hij niet vrij omdat hij als 't ware vast geplakt zit. Ik heb dat zelf wel eens bij een auto gehad. Dan starte ik 'm in de versnelling met de koppeling ingetrapt en dan schoot hij meestal wel weer los. Later heb ik de koppeling vervangen en toen was het opgelost.

Succes Gr Niels

PieterMF30
Berichten: 74
Lid geworden op: za 09 mar 2019 22:58

Re: Koppeling

Bericht door PieterMF30 »

Ik herken hetzelfde als Niels omschrijft bij oude Mercedessen. Die frictieplaten plakten dan na lang stilstaan aan elkaar. Oplossing was starten in een hoge versnelling en daarmee los “klappen”. Weet alleen niet of dat gaat met de staatprocedure van een Tef. Dat gaat ook met de versnellingspook toch? Wellicht moet hij daarvoor in neutraal?
Massey Ferguson MF30 - 1964

Omgeving Breda

Arkbak
Berichten: 10
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:15

Re: Koppeling

Bericht door Arkbak »

Het is inmiddels opgelost, het werkte als in de reacties omschreven, heren mijn dank is groot, dit weekend al weer flink wat kuubs hout met de tef uit het veld kunnen halen(het stoken heeft op dit moment goed rendement :) )
Gegroet
Trekkers kunnen niet praten, als een trekker zegt dat hij dit wel kan, dan liegt ie

PieterMF30
Berichten: 74
Lid geworden op: za 09 mar 2019 22:58

Re: Koppeling

Bericht door PieterMF30 »

Top! Goed om te horen
Massey Ferguson MF30 - 1964

Omgeving Breda

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Koppeling

Bericht door admin »

Bedankt voor de update.
Goed dat het weer werkt.
Nu even in de gaten houden of er ook druppels onder uit het koppelingshuis komen.
Soms er een keerring lek.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie