Beste MF vrienden,
Kan iemand mij vertellen hoe de brandstoftoevoer tijdens het gloeien werkt. Wat is de functie van het buffertankje? Waarom is het buffertankje met de zowel lekleiding van de verstuivers als het filter verbonden? Hoe wordt de toevoer geregeld als de spiraal heet is?
Ik ben benieuwd.
Groeten, Theo
hoe werkt brandstoftoevoer tijdens voorgloeien
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: hoe werkt brandstoftoevoer tijdens voorgloeien
Hallo,
Volgens mij werkt dat als volgt. Als er gegloeid wordt wordt de spiraal heet. Door deze hitte gaat er een klepje in de spiraal open waardoor de inhoud van het buffertankje op de spiraal komt. Dan ontstaat er een vlammetje waardoor de aangezogen inlaat lucht warmer wordt waardoor de motor makkelijker aan zou slaan. Wat de retourleidingen betreft, deze zijn ervoor het tankje weer te vullen. Zo heb elke keer nadat de motor gelopen heeft weer een vol tankje.
Gr Niels
Volgens mij werkt dat als volgt. Als er gegloeid wordt wordt de spiraal heet. Door deze hitte gaat er een klepje in de spiraal open waardoor de inhoud van het buffertankje op de spiraal komt. Dan ontstaat er een vlammetje waardoor de aangezogen inlaat lucht warmer wordt waardoor de motor makkelijker aan zou slaan. Wat de retourleidingen betreft, deze zijn ervoor het tankje weer te vullen. Zo heb elke keer nadat de motor gelopen heeft weer een vol tankje.
Gr Niels
Re: hoe werkt brandstoftoevoer tijdens voorgloeien
Dank je wel Niels. Klinkt erg eenvoudig.
Groet, Theo
Groet, Theo