Ferguson Fe 35 goudbuikje

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

Ferguson Fe 35 goudbuikje

Bericht door Myron »

Halo halo,

Ik heb al meerder foto's voor bij zien komen van Fe35 goudbuikjes. Alleen op de ene zit een stoel van een Ferguson TE serie en op de andere foto staat er een ander FE35 met een nieuwere stoel. Nu was mijn vraag welke stoel hoord er op een FE35 goudbuik? Die van een TE serie of van de 35?

Ik hoor graag van julie!

Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

GJM
Berichten: 332
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: Ferguson Fe 35 goudbuikje

Bericht door GJM »

Myron schreef: di 25 mei 2021 23:19 Halo halo,

Ik heb al meerder foto's voor bij zien komen van Fe35 goudbuikjes. Alleen op de ene zit een stoel van een Ferguson TE serie en op de andere foto staat er een ander FE35 met een nieuwere stoel. Nu was mijn vraag welke stoel hoord er op een FE35 goudbuik? Die van een TE serie of van de 35?

Ik hoor graag van julie!

Mvg Myron
Volgens mij kon hij naar keuze worden uitgeleverd met 2 soorten,
De pan zadel met de U vormige veer en het zadel met de diepere pan zoals ik die op mn goudbuik heb. Ik heb hier een onderdelenboek die beide zadels benoemd.
Zadels.jpg
Zadels.jpg (73.19 KiB) 1088 keer bekeken
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

Re: Ferguson Fe 35 goudbuikje

Bericht door Myron »

Ah bedankt voor uw antwoord! Weet u ook of je ook de voor velgen apart kon bestellen toen? Want ik zie goudbuikjes met velgeb van een TE serie of velgen vanbeen 35.

Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ferguson Fe 35 goudbuikje

Bericht door admin »

Hoi Myron,

Als ik het goed heb, had je een deluxe versie (uren teller, dubbelle koppeling en breede voorwielen) en goedkope versie (geen uren teller, enkele koppeling en smalle voorwielen (zelfde als de TE20). Bij goedkope versie hoorde ook het TE20 zadel en had deluxe uitvoering het andere zadel. In de loop van de jaren is natuurlijk veel uitgewisseld.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie