Tef 20 valse lucht brandstofsysteem (Opgelost)
Geplaatst: di 29 dec 2020 10:58
Hallo allemaal,
Sinds November heb ik een Ferguson TEF 20. Ik ben erg blij met het trekkertje en ben bezig hem technisch wat aan te pakken en achterstallig onderhoud weg te werken. Ik zit echter met het probleem van valse lucht in het brandstof systeem.
De tractor start eigenlijk best goed, beetje kuchen voor hij aanspringt, maar ik krijg hem ook met dit wat koudere weer prima aan de praat. Als ik hem dan een kwartiertje a 20 minuten gebruik dan begint hij te sputteren. Nadat ik het brandstof systeem ontlucht heb loopt hij weer prima, start meteen en kan ik weer eenzelfde tijd rijden/werken. Bij het ontluchten valt me op dat er in het eerste filter al lucht zit (filter aan de bestuurderskant als je er naast staat).
Wat heb ik inmiddels gedaan:
- Brandstoffilters vervangen
- Brandstofleiding doorgeblazen
- Kijken of er voldoende brandstof bij de injectiepomp aankomt: Ja
- diverse wartels aangedraaid
- diverse koperenen ringen vervangen
- opvoerpompje werking gecontroleerd: is oud en eerder open geweest, maar doet het goed qua hoeveelheid brandstof
- Brandstoftank beetje onder druk gezet en kijken of ik ergens diesellekkage zie: niks te zien.
Heeft iemand nog ideeen waar en hoe verder te zoeken? Ik ben op het moment aan het overwegen om een Hardi opvoerpomp te monteren met een (groter) filter ertussen.
Mvg. Bouke
Sinds November heb ik een Ferguson TEF 20. Ik ben erg blij met het trekkertje en ben bezig hem technisch wat aan te pakken en achterstallig onderhoud weg te werken. Ik zit echter met het probleem van valse lucht in het brandstof systeem.
De tractor start eigenlijk best goed, beetje kuchen voor hij aanspringt, maar ik krijg hem ook met dit wat koudere weer prima aan de praat. Als ik hem dan een kwartiertje a 20 minuten gebruik dan begint hij te sputteren. Nadat ik het brandstof systeem ontlucht heb loopt hij weer prima, start meteen en kan ik weer eenzelfde tijd rijden/werken. Bij het ontluchten valt me op dat er in het eerste filter al lucht zit (filter aan de bestuurderskant als je er naast staat).
Wat heb ik inmiddels gedaan:
- Brandstoffilters vervangen
- Brandstofleiding doorgeblazen
- Kijken of er voldoende brandstof bij de injectiepomp aankomt: Ja
- diverse wartels aangedraaid
- diverse koperenen ringen vervangen
- opvoerpompje werking gecontroleerd: is oud en eerder open geweest, maar doet het goed qua hoeveelheid brandstof
- Brandstoftank beetje onder druk gezet en kijken of ik ergens diesellekkage zie: niks te zien.
Heeft iemand nog ideeen waar en hoe verder te zoeken? Ik ben op het moment aan het overwegen om een Hardi opvoerpomp te monteren met een (groter) filter ertussen.
Mvg. Bouke