voorstellen
Geplaatst: ma 07 jan 2019 9:21
Dag Liefhebbers van de te trekkers.
Mijn vader, Bennie Lukassen is 88 jaar oud en heeft altijd gewerkt met een te 20 trekker. Wel te verstaan een te 20 uit 1952 op petroleum/benzine. het is een 4 cilinder.
allereerst wil ik nu eindelijk wel eens weten hoe het precies Zit. Je hebt schijnbaar 3 types: tea20, tef20, ted20.
schijnbaar is de ted20 een diesel. Wat isde tef20? wat is de tea20? en daarnaast welke heeft mijn vader dan?
Nu is de motor geheel kaduk en ben ik op zoek gegaan naar een ander motor. Ik heb een 4cilinder voor 1949 gevonden. deze zijn op 6 volt. Volgens "de heren kenners" zou deze voor een koppelingshuis van een 12 volt gebouwd kunnen worden. Dit is schijnbaar niet Zo, want we hebben de koppeling en de starterkrans gemonteerd en nu komen de gaten van de motor niet geheel overeen met de bouten die uit het koppelingshuis komen. De onderste 3 wel en middenboven, maar links en rechts boven zit een halve centimeter verschil tussen gat en bout. Daarnaast kwam de motor met koppeling niet geheel in het koppelingshuis. de flenzen kwamen op ongeveer 3 cm niet tegen elkaar.
Kan iemand hier iets over vertellen?
Groeten Ton Lukassen
Mijn vader, Bennie Lukassen is 88 jaar oud en heeft altijd gewerkt met een te 20 trekker. Wel te verstaan een te 20 uit 1952 op petroleum/benzine. het is een 4 cilinder.
allereerst wil ik nu eindelijk wel eens weten hoe het precies Zit. Je hebt schijnbaar 3 types: tea20, tef20, ted20.
schijnbaar is de ted20 een diesel. Wat isde tef20? wat is de tea20? en daarnaast welke heeft mijn vader dan?
Nu is de motor geheel kaduk en ben ik op zoek gegaan naar een ander motor. Ik heb een 4cilinder voor 1949 gevonden. deze zijn op 6 volt. Volgens "de heren kenners" zou deze voor een koppelingshuis van een 12 volt gebouwd kunnen worden. Dit is schijnbaar niet Zo, want we hebben de koppeling en de starterkrans gemonteerd en nu komen de gaten van de motor niet geheel overeen met de bouten die uit het koppelingshuis komen. De onderste 3 wel en middenboven, maar links en rechts boven zit een halve centimeter verschil tussen gat en bout. Daarnaast kwam de motor met koppeling niet geheel in het koppelingshuis. de flenzen kwamen op ongeveer 3 cm niet tegen elkaar.
Kan iemand hier iets over vertellen?
Groeten Ton Lukassen