Pagina 1 van 1
hefdeksel fergie ted
Geplaatst: di 10 jan 2017 19:13
door jaccoteddie
hallo. ik ben met mijn Ferguson bezig. hij is al opgeknapt maar nu ik er een jaar mee heb rond gereden komen de kwalen. maar nu kom ik er achter dat de hefinrichting van mijn tractor niet goed is. hij s zo lek als een vergiet. binnen 2 uur is hij onderaan. en tijdens het rijden met mijn maaibalkje zakt hij nog sneller. nou wil ik het hefdeksel er af halen. maar ik lees hier her en der al dingen dat je onderaan in de achterbrug wat los moet halen. dan denk ik aan de regelaar in de pomp. maar nou is mijn vraag wat moet er los om er daar bij te kunnen.
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: di 10 jan 2017 20:06
door HansvanTillo
Hoi Jacco ik ga niet te veel advies geven want ik ben zelf net lid en weet ook alles nog niet.
Maar ik weet zeker dat die 2 ronde deksels aan de zijkant eraf moeten (met oliepeilstok en de andere kant ook) dan moet je aan iedere kant uit die vork , een pennetje ik schat rond 8mm dat geborgd zit met een splitpennetje eruit halen .
Het beste denk ik dat je eerst de olie af laat dan kan je zien of er nog meer aan vast zit , ik heb zelf de fout gemaakt om de olie erin te laten en ik weet nu niet zeker of ik iets stuk gemaakt heb of dat de vorige eigenaar iets niet vast gemaakt heeft maar er zou nog een verbinding met regelklep zijn.
Ik kon mijn deksel na het verwijderen van die 2 pennetjes zo eraf tillen. MAAR WACHT FF OP MEER ADVIES VAN MEDE LEDEN. success Hans
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: di 10 jan 2017 20:21
door fergie
Hello Jacco,
Binnen 2 uur onder met een werktuig geheven of anders hoe lang duurt het om een werktuig op de grond te krijgen na afzetten van de motor ?. Als het maar meer dan een paar minuten duurt is dat geen reden tot paniek, de cylinder heeft namelijk zuiger veren, die zijn nooit 100% dicht en da's ook niet nodig zolang de pomp maar loopt.
Groetjes,
René.
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: di 10 jan 2017 23:16
door jaccoteddie
Maar tijdens het rijden is hij al gezakt voor dat ik de hoek om ben. Binnen 10 km 5 keer heffen. Nou ben ik dat wel zat. En ik wil de aftakas ook niet altijd hebben draaien.
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: wo 11 jan 2017 6:50
door fergie
Hello Jacco,
Dat is echter wel exact de bedoeling, zolang je de hef gebruikt aftakas aan.
Groetjes,
René.
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: wo 11 jan 2017 15:01
door Teedee
Slecht nieuws, maar goed nieuws dus!
Als je een beetje met de hefhoogte in je maag zit, kun je er ook simpelweg een Fergie-positioner op zetten. Hebben René en ik ook gedaan. Althans, bij mij zit 'ie er op, René is daarentegen vooral druk met sleutelen voor anderen...
Groet!
Tim
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: wo 11 jan 2017 17:35
door admin
Hoi Jacco,
De aftakas moet draaien om de hefpomp te laten werken. Dat is nu eenmaal zo bij de TE-20 trekkers.
Zie ook de instrukboekjes die op de volgende pagina zijn te vinden.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder7.htm
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: do 12 jan 2017 19:43
door jaccoteddie
Ja daar was ik ook al achter. En als ik de hef hendel helemaal omhoog doe. Met de maaibalk achter in begint de hef te dansen. Ik denk omdat hij dan in evenwicht is. Dan drukt hij te topstang in.
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: do 12 jan 2017 20:25
door Janos
Als je de pomp niet wilt laten draaien tijdens het rijden zou je kunnen kijken om een lift blokkering te kopen/maken.
Een voorbeeld:
Groeten
Jan
Re: hefdeksel fergie ted
Geplaatst: vr 13 jan 2017 17:45
door fergie
Hello Jacco,
Dat dansen kun je wel weg krijgen door de hendel net niet helemaal boven aan te zetten. Ik had hetzelfde probleem en proefondervindelijk gevonden dat (ik had het alleen tijdens t rijden) als ik de hendel langzaam weer naar voren drukte er een punt was dat de zaak omhoog bleef maar het dansen was over. Het is 'T resultaat van speling in het inwendige regel stelsel in combinatie met een niet erg constante trekkracht op de topstang. Met de ploeg bv geen last.
Het nadeel van de door Janos aangedragen oplossingen is dat de veiligheid buiten spel staat en schok lasten direct op het gietstuk worden doorgegeven. En zoals in de laatste foto rechts goed te zien, de vorken aan de hefarmen gaan scheef staan.
Groetjes,
René.