hydroventiel op MF 152?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
sjoerdb

hydroventiel op MF 152?

Bericht door sjoerdb »

hallo,

ik heb een mf 152, redelijk nette trekker ondertussen alleen heb ik probleem met mijn hef en het ventielenblok wat er op zit. nu is het een heel raar alu blok met 2 ventielen, door mij nog nooit eerder gezien op mf 100 serie. ik kan hier uiteraard voor de geintreseerden een foto van maken maar de hef doet het nu ook niet. dit kan met elkaar verband hebben omdat de hefolie door het ventielenblok naar de aansturing van hef gaat. maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken?

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

wie kan me helpen met tips geven waar te zoeken naar dit probleem?

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Sjoerd,

Werkte jij niet bij een MF dealer ?. Dan kun je het mischien vinden in het onderdelen systeem ?

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

je zegt het goed, 'werkte' jij niet bij een ferguson dealer?, inderdaad deed ik dat maar mijn baas vondt het nodig om de zaak gewoon dood te laten gaan in plaats van reorganisatie. zodoende heb ik 0,0 informatie en ben niet ervaren in de 100 serie. zodoende klop ik bij jullie aan voor hulp. alvast bedankt als jullie me verder kunnen helpen.

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Sjoerd,

Jij had toch een voorlader op de trekker? Werkte toen de hydrauliek wel?
Bij de voorlader werden er wel eens andere ventielen blokken gebruikt.

Ik neem aan dat je ventielenblok onder het zadel gemonteerd zit boven op de hefdeksel. Van sommige modellen weet ik dat je op het ventielen blok een knop of handle hebt zitten die je moet verplaatsen voordat de hef weer werkt.

Stuur maar eens een foto. Misschien dat ik daar iets uit op kan maken.

Voor de volledigheid wil ik je nog even wijzen op onderstaand boekje op mijn website. Misschien dat je daar ook nog informatie uit kunt halen.
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/1 ... y_000.html

Helaas woon je niet in de buurt van Eindhoven. Anders was je welkom om de documentatie te bekijken die ik tot nu toe verzameld heb.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

wel, zo'n ventiel heb ik er op zitten, met 2 hendels. ik heb hem helemaal uit elkaar gehad en ook weer goed in elkaar gezet meen ik. maar ik kan wat over het hoofd gezien hebben, ik probeer het wel weer.

Plaats reactie