Pagina 1 van 2
Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: ma 12 okt 2015 9:41
door RutgerD
Hier een aantal foto's van de restoratie van onze (BertD en RutgerD) MF 35.
Het begon eerst met een radiator die lek was. Maar er bleek meer mis te zijn, onder andere een pin in de vooras die compleet versleten was, uitlaat die binnenin weggeroest was en een zwarte remschoen (Olie).
Afgelopen weekend zijn we begonnen om een aantal dingen weer op te bouwen. Dus het einde is in zicht!
Dingen die nog moeten gebeuren:
-Laatste verfbuurt kap en schilden
-Olielekkage linker trompet stoppen
-Opbouwen van resterende onderdelen
-Weer starten van de trekker
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: di 13 okt 2015 20:47
door patrickdriedijk
hallo , ik heb mijn ferguson indertijd ook in stone grey gespoten , nu kan ik deze verf nergens meer vinden waar
heeft u deze vandaan alvast bedankt.
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: wo 14 okt 2015 9:29
door RutgerD
Beste patrick,
Voor de complete MF35 gebruiken we 2 blikken QTP Stoneleigh gray. Zie onderstaande link.
http://www.koopvanderwalparts.com/paint ... leigh-grey
Bij de foto's van dit product worden 2 blikken weergegeven. Wij hebben 2 blikken van het QTP merk (eerste foto).
Koopvanderwal vind het blijkbaar niet fijn om verf via de post te sturen, dus je moet aangeven dat je wel het QTP merk wilt
Toen het bleek dat we een 2e blik nodig waren kregen we een blik uit Nederland opgestuurd, welke een andere kleur had.
BertD en ik zijn nogal tevreden over de QTP Stoneleigh Gray kleur. Vandaar dat we perse weer een QTP blik wilden hebben.
In overleg met Koopvanderwal kan je vast een Nederlands blik krijgen.
m.v.g.
Rutger
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: ma 26 okt 2015 9:15
door RutgerD
Afgelopen weekend konden we weer lekker doorwerken!
Hopelijk deze week de as weer in de trekker, kan die eindelijk weer de schuur in.
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: ma 26 okt 2015 17:18
door admin
Zo, dat ziet er goed uit.
Ik begin er weer een trekker in te herkennen.
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: ma 26 okt 2015 20:14
door massey 35
Hallo Rutger,
Ga jij de hydrauliek aansluitingen later ook gebruiken?
De retour aansluiting moet dan aan de linkerkant op het hefdeksel naar binnen gaan, net voor de hefas.
Als je de retour op de vuldop van de versnellingsbak aansluit dan zal het oliepeil van de versnellingsbak stijgen en het oliepeil van de achterbrug zakken, omdat er maar een hele kleine verbinding tussen de versnellingsbak en de achterbrug zit.
Ik weet niet of alle MF 35 - 4cilinders dit hebben, maar de eerste in ieder geval wel, maar misschien de 3 cilinders ook nog wel.
Bij de 100 serie is deze verbinding wel groot genoeg!
Groeten Wim.
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: ma 26 okt 2015 21:05
door RutgerD
Bedankt voor de informatie Wim!
We gebruiken de trekker alleen voor kleine dingen zoals vervoeren van brandhout, boompjes uittrekken, afval transporteren. Hydrauliek sinds aankoop niet gebruikt (+- 13 jaar ?!)
We zitten alleen nog wel een beetje met het vullen van de hydrauliek/versnellingsbak olie. Geen idee welke opening we daarvoor gaan gebruiken. Maar waarschijnlijk dus het gat openen waar de retourleiding nu naartoe gaat.
m.v.g.
Rutger
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: di 27 okt 2015 22:04
door massey 35
Hallo Rutger,
Daar kun je de achterbrug / versnellingsbak inderdaad bijvullen.
Rustig bijvullen, wachten en daarna peilen.
Niet teveel olie tegelijk bijvullen!!!!!
Groeten Wim.
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: di 27 okt 2015 22:45
door RutgerD
Bedankt voor de tip!
Hebben 2 flacons van 20 liter STOU 15W40 weten te bemachtigen. Zal eens komende weken de trekker in gaan.
Wat zijn punten waar we aan moeten denken bij de eerste keer starten na een periode zonder olie? Eerst de trekker vooruit trekken zodat olie gaat pompen?
-Natuurlijk een volle accu.
-Tenperatuur startmotor in de gaten houden als meerdere startpogingen nodig zijn.
-Ontluchten brandstofsysteem.
Verder iets/punten niet nodig?
m.v.g.
Rutger
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: wo 28 okt 2015 18:24
door fergie
Hello Rutger,
De 23C diesels trek ik eigenlijk altijd aan. De eerste keer starten is een hele toer soms als je het met alleen de startmotor doet. Met een sleepje loopt ie veel sneller en je starter krijgt het er niet benouwd van. Eerst ff met de leidingen aan de verstuiverkant los tot je diesel rond ziet spuiten en dan na vastdraaien loopt ie meestal binnen een paar meter.
Groetjes,
René.
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: za 31 okt 2015 17:35
door RutgerD
Weer een kleine update.
Nog uit te voeren:
-Timing brandstofpomp, aangezien deze los is geweest.
-Achteras
-Blikwerk.
-Achterwielen
-Remmen afstellen
-Stoel afmaken
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: vr 06 nov 2015 20:57
door RutgerD
En we zijn er bijna
Wat nog moet gebeuren:
-Afstellen brandstofpomp (Pin zit in vliegwiel, rest moeten we nog uitvinden.)
-motorkap + lampen aansluiten
-eerste keer starten
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: zo 08 nov 2015 20:01
door RutgerD
Vandaag de timing van de 23c goed gezet en een startpoging gedaan.
Eerste paar keer draaide de motor alleen rond op de startmotor, met een klein beetje rook uit de uitlaat.
Na een paar pogingen besloten om een auto naast de trekker te zetten voor een 2e accu.
Paar pogingen later kwam er meer rook en startte de motor met een mooi tevreden geluid.
Nog uit te voeren:
-Afstellen remmen.
-Controleren van de dynamo.
-Afstellen gas.
Kortom, 3 maanden aan gewerkt, maar zeer tevreden over het resultaat!
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: zo 08 nov 2015 21:18
door admin
Hoi Rutger,
Gefeliciteerd met dit resultaat. Het begint weer een hele mooie tractor te worden.
Re: Het begon met een lekke radiator
Geplaatst: ma 09 nov 2015 12:19
door Th_MMM
Ziet er zeer mooi uit !!