Pagina 1 van 1

Versnellingsbak TEF20

Geplaatst: do 18 okt 2007 13:05
door kleistee
Ik ben mijn TEF20 aan het monteren, maar ik begrijp iets niet. In het koppelingshuis van de versnellingsbak zit een stangverbinding tussen een schakelschuifas van de versnellingsbak en een regellas?? die vooraan boven op de bak zit, net achter de motor, voor de stuurstand. Ik neem aan dat deze twee gekoppeld worden met het verbindingsstangetje.
Als ik ze koppel is het volgens mij niet meer mogelijk met de bewuste schakelas te schakelen.
Ik begrijp de funktie hiervan niet en kan dit ook nergens terugvinden.
Ik heb de TEF in onderdelen gekocht en het nooit in elkaar gezien.
Heeft iemand een tekening of een foto, zodat mij dit dit duidelijker wordt.

Andre

Geplaatst: do 18 okt 2007 14:24
door admin
Andre,

Ik neem aan dat je afbeeldingen uit het onderdelenboek op deze pagina al geraadpleegd hebt.

http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/ond_te20.htm
of
http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/trekkers/te_20.pdf

Als het hiermee niet lukt, zul de servicemanual er op na moeten slaan.
Goedkoop is deze niet, maar ik heb er al veel plezier van gehad. Bij mij heeft hij zijn geld al ruim opgebracht.

Geplaatst: do 18 okt 2007 19:03
door fergie
Hello Kleistee,

Dat is de bediening voor de startmotor. De hendel voor het stuurhuis is een "eenrichtings sluis" zodat je de startmotor kunt bedienen door de pook in de "S" versnelling te zetten. Tevens laat het toe de achteruit normaal te selecteren.

Groetjes,

René.

Geplaatst: vr 19 okt 2007 21:16
door Ard
Dit lezende heb ik ook een vraag die hier mee te maken heeft : Bij mijn TE20 P3 kan ik de schakelpook niet in de "s" stand krijgen. Hij gaat wel in de achteruit en de rest maar starten kan ie er niet mee.
Hij is nog niet zover dat ik dit kan proberen maar toch...
Iemand enig idee voordat ik hem ga splitsen ?

Geplaatst: vr 19 okt 2007 23:14
door wpee
Heb je de schakelpook ook opgetilt.
Bovendien zit de S net niet recht tegenover de R

Geen perfect H patroon dus

Wim

Geplaatst: za 20 okt 2007 8:18
door fergie
Hello Allemaal,

Bij de latere types moet je ook de knop aan de zijkant van de bak in duwen om hem naar voren te krijgen. Da's bijde om te voorkomen dat je hem vanuit de achteruit per ongeluk in de "start" drukt en zo je bendix en starterkrans laat tandenpoetsen.

Groetjes,

René