Pagina 1 van 5
TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: za 12 jul 2014 20:00
door supersport
Hierbij mijn restauratie verslag, bedoeling is om hem helemaal aan te pakken. Motorisch loopt ie 100% dus alleen de pakkingen worden vervangen en alle filters worden vernieuwd. Verder word alles schoongemaakt en ontvet en weer netjes in elkaar gezet. Verder ben ik bezig met alle onderdelen op te zoeken en ben ik begonnen met het kaalmaken van de verflagen, leuk klusje.... Heb een verijdbare straalmachine gekocht die ontzettend handig is, scheelt weer krabben zeg maar en je hebt een geweldig resultaat. Ga er mijn eigen draai aan geven qua kleur combinatie, orgineel is mooi maar apart vind ik ook leuk, niet schrikken hij wordt niet paars

tzt wordt het wel duidelijk haha. Trekker is zo goed als gedemonteerd dus straks wordt de helft gepoedercoat voor een extra sterke verflaag, frame wordt gespoten net als de spatborden en motorkap en dashboard voor het gladde resultaat. Velgen worden daarintegen ook gepoedercoat.
Hier wat foto's:
Hoe ze er momenteel bij staat
Revisie hefblok, gestraald en morgen nieuwe pakkingen monteren mis alleen een paar rubberen ringen voor het blok wat eronder zit iemand idee waar die te verkrijgen zijn?
Motor revisie voor zover dat nodig is:

cillinderkop en als is er af geweest schoongemaakt en kleppen gesteld.
heb nog een boel andere projecten dus wordt een drukke zomer
wordt vervolgd....
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: di 15 jul 2014 16:07
door supersport
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: di 15 jul 2014 19:26
door fergie
Hello Supersport,
FF een kleine aanwijzing, de versnellings bak, het stuurhuis en bv. het carter van de motor zijn allemaal van een aluminium legering met een zeer hoog magnesium gehalte. Derhalve is het meer dan anders belangrijk een anti corosie middel te gebruiken waar andere metalen in contact komen met het "electron" zoals het heet. Bijvoorbeeld Duralac :
http://www.dekkerwatersport.nl/Catalogu ... spx?link=1 . Dus boutjes, ringen enz (en dus ook de voet steunen) insmeren met dit spul op de raakvlakken/draad. De reden is hetzelfde als een boot, het metaal met de laagste spanning wordt opgevreten als het electrisch in contact is met andere metalen.
Groetjes,
René.
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: di 15 jul 2014 19:44
door supersport
Bedankt Rene,
Ga het meteen bestellen ik pak hem helemaal aan dus moet het ook goed gebeuren, meer tips zijn welkom heb nog maar een keer eerder een trekker gerestaureerd dus een complete leek op dit gebied.
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: di 15 jul 2014 20:36
door fergie
Hello Supersport,
Zie de FAQ afdeling zou ik zeggen, staan al veel van de meeste valkuilen en tips, meer vragen kun je natuurlijk in het forum kwijt.
Groetjes,
René.
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: di 22 jul 2014 19:04
door supersport
Er is weer het een en ander gebeurd de afgelopen dagen, bezig geweest met het kaalhalen van beide trompetten zo noem ik het maar even en de steekassen weer helemaal schoongemaakt en ontvet. Moet nog ff nieuwe keringen bestellen en dan kan alles weer in de grondverf. Binnenkanten weer voorzien van een nieuwe verse laag menie. Hier wat foto's:
van de bovenstaande foto zou ik ook graag de keering willen vervangen, ik zou dit graag bij histoparts bestellen iemand ervaring met de kwaliteit hiervan. De grootste kering zeg maar.
ook ff op bezoek geweest bij Symen wat een verzameling wat een prachtige trekkers gezien erg interresant allemaal, net een museum. Kon van hem nog een stuursluis kopen om mijn weer werkend te kunnen maken.
Verder ligt de hele trekker nu uit elkaar om nu onderdeel voor onderdeel te worden behandeld. Samen met mijn vader die alles weer in elkaar zet en ik knap alles weer op. Een mooi duo dus en zo hopen we de trekker er weer goed voor te krijgen.
dit was het weer voor eerst. Mvg ate
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: di 29 jul 2014 19:28
door supersport
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: wo 20 aug 2014 19:55
door supersport
Het is vakantie dus extra tijd voor de hobby, vandaag de versnellingsbak weer helemaal terug in elkaar gezet. Alles was eruit en is ontvet en gereinigd en de binnenkant is in de menie gezet, alle boutjes ontdaan van de oude lak.
Hier wat fotos van de vorderingen:
Morgen is de achterbrug aan de beurt.
Er is een gaatje over bij de achterbrug, hoort hier niet een boutje in voor de kabel begeleiding?
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: do 21 aug 2014 23:31
door supersport
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: wo 27 aug 2014 20:39
door supersport
Afgelopen tijd druk bezig geweest met het motorblok en de bouten, heb nu alle onderdelen bij elkaar dankzij Symen dus volgende week wegbrengen naar de poedercoater en zorgen dat het motor blok weer gespoten wordt en weer aan het frame bevestigd wordt. Hier wat foto's.
Dieselpomp gaat er nog af, evenals de distributie kap etc..
De boutjes, wou alles orginineel houden dus alles geborsteld met staalborstel, zijn al 8 borstels
Doorheen gebrand
Nog wat schoonmaakwerkzaamheden:
Verstuiver leidingen weer in de menie
Was het weer eerst..
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: do 28 aug 2014 16:04
door supersport
Weer een beetje gedaan,
Dit is onderweg
Mooi met orgineel patent plaatje.
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: ma 01 sep 2014 20:51
door supersport
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: di 02 sep 2014 19:52
door supersport
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: do 04 sep 2014 22:38
door hooidonk
Nou, je gaat lekker zo!
Gebruik je voor het schoonmaken nog steeds je mobiele straalkastje?
Het oppervlak ziet er meer uit als geborsteld namelijk.
Kun je al iets een tipje van de sluier oplichten welke kleur die straks gaat krijgen?
Groetjes,
Marten
Re: TEF 20 DIESEL 4 cillinder special
Geplaatst: vr 05 sep 2014 22:49
door supersport
Hey marten,
Motorblok heb ik absoluut niet gestraald en gedaan met een schuurschijf op lucht klein licht en behendig, en bovendien makkelijk voor de hoekjes. Vooraf afbijt er op gesmeerd maar dat is vandaag de dag niet bijtend meer. Ik zal morgen een tipje van de sluier geven.... Verf is binnen.