Pagina 1 van 1
tef of ted
Geplaatst: di 07 jan 2014 9:39
door gooddiesel
Hallo ik ben maik en ben nieuw hier en heb nog geen ervaring met tractors naja heel weinig hou wel van sleutelen ik kan een ted (tef) bj 1955 kopen wie niet loopt staat onbekend ziet er wel redelijk netjes uit nou is mijn vraag wat is het verschil tussen ted en tef het is een benzine petrolium motor gr maik
Re: tef of ted
Geplaatst: di 07 jan 2014 12:37
door hans eshuis
hoi
benzine - petrol is een ted
diezel is een tef
benzine is een tea
Dan heb je nog de te teb tec tee enz enz nou zeg maar tot de tey
mvg hans eshuis
Re: tef of ted
Geplaatst: di 07 jan 2014 14:10
door gooddiesel
Ok bedankt ik kan een ted kopen maar motor loopt niet door lang stilstaan zou dat een groot probleem zijn om hem weer aan de praat te krijgen en zijm er verder nog dingen waar ik op moet letten de benzine was helemaal vergaan wat er in zat zij de man
Re: tef of ted
Geplaatst: di 07 jan 2014 17:04
door hans eshuis
hoi
Dat zal niet een groot probleem zijn tenminste voor mij niet, maar je kunt wel geholpen worden via het forum!
Meestal even verse benzine en de contact puntjes schoon en opnieuw afstellen genoeg.
Er zijn veel dingen waar je op kunt letten,
Mogelijke vorst schade ! of reparaties
Motor los, even rond draaien of het wel compressie heeft
Speling stuur fusees wiellagers
hef pto in het werk zetten dan de pto as draaien dan moet de hef ophoog gaan en een of 2 personen kunnen tillen
kijken of de pedalen nog rond zijn en geen platte kant hebben
staat van de banden
kijk eens wat de onderdelen nieuw kosten, motor revisie
enz enz
mvg hans eshuis
Re: tef of ted
Geplaatst: di 07 jan 2014 17:38
door fergie
Hello Maik,
Als de motor niet loopt moet je er van uit gaan dat het een revisie wordt en geld bieden met dat in het achterhoofd. Een motor revisie kost je minimaal 1500,- dus da's zeker geen kleine uitgave. Omdat de motor niet loopt zijn er gewoon te veel onbekenden, en er kan een goede reden zijn dat de trekker aan de kant is gezet die je dus nu niet kunt constateren. Verder is een benzine/petrolium zowie zo al aanvallig voor lage oliedruk door verkeerd gebruik van de brandstof. Zie de FAQ afdeling hier, daar heb ik een en ander beschreven.
Ik zou adviseren er van uit te gaan dat het ding 1000Kg weegt en dus x euro aan oudijzer waard is en daarvandaan gaan kijken wat je bied naar gelang de staat en hoeveel delen je bruikbaar aantreft. Staat het ding buiten dan zit alles vast en veell dingen zijn gewoon niet te redden met veel roest er op enz. enz.
Groetjes,
René.
Re: tef of ted
Geplaatst: di 07 jan 2014 19:01
door gooddiesel
ok dank u de man zegt dat hij hem moest verkopen voor familie of bekende waar van de eigenaar overleden was verder wist hij er niks van 2 nieuwe voorbanden op recent nieuww bogie s en nieuwe accu zitten er op
met startpiloot pruttelde hij iets maar de benzine was al vergaan zij hij rook niet meer naar benzine dus starte hij niet verstopping in brandstof systeem het blijft een gok ik hou wel van sleutelen en doe veel zelf maar zit niet echt op hoge kosten tewachten
Re: tef of ted
Geplaatst: do 09 jan 2014 0:35
door simon
Hoi,
ik volg hier rené volledig in, maar met hem aan de prijs van het ijzer te kopen kan je uiteraard niet veel misdoen, je krijgt 'm hier uiteraard zo weer voor verkocht.. met het ding uit elkaar te draaien kan je heel wat bijleren, ik zou het aankopen van nieuwe onderdelen wel nog wat uitstellen als je een zicht hebt over de echte staat
groeten,
Simon