Verstuivers 35x

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
johan

Verstuivers 35x

Bericht door johan »

Hallo.
Vooreerst aan alle forumleden de beste wensen voor 2007 en een dikke proficiaat voor het nieuwe forum.
Als ik de 35x start draait ie de eerste 5 minuten erg onregelmatig.
Nu denk ik dat er 2 mogelijkheden kunnen zijn ofwel ligt het aan de verstuivers of aan de injectiepomp. Nu wil ik de eerst volgende dagen de verstuivers eens laten uittesten maar ik weet niet goed hoe ik de verstuivers op een professionele manier moet verwijderen. Daarna ga ik de injectiepomp eens afnemen en ook eens laten nazien.
Kan er mij iemand een deskundege uitleg verschaffen

Groeten Johan
Laatst gewijzigd door johan op ma 01 jan 2007 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Welkom op het forum !. Een en ander is toch nogtans in het nederlands, welk deel is je dan in een andere taal uitgelegd ?

Wat dat raar lopen betreft, daar zijn meerdere oorzaken voor. Om te beginnen lucht, in het brandstof systeem dus. Heb je het ding goed ontlucht ?. Het is meestal verstandig de trekker met een wat hoog toerental draaiend te onluchten. Zet de gashendel op ca 1200 toeren en draai een voor een de verstuiverlijdingen aan de verstuiver kant los. Als daar een redelijke hoeveelheid is uitgekomen weer dicht en dan de volgende. Dit lost het meestal wel op wat ontluchten betreft. Als je hem de volgende keer start even opletten of het verschil maakt.

Klepspeling is een oorzaak van dit euvel bij de driecylinders. Een rondje kleppenstellen is daarom ook een makkelijk uitvoerbaar en nuttige bezigheid. Stel de kleppen op 0,3mm koud of 0,25mm warm.

Als je geen verschil merkt na dit ontluchten en kleppen stellen kan het nuttig zijn de verstuivers te testen. Verwijderen door de moeren los te draaien tot aan het eind van de draad 9dus bovenkant moer tot bovenkant tapeind). Leidingen afkoppelen. Dan starten met de startmotor, de compressie druk zal de verstuivers lossen en de moeren weerhouden ze van wegvliegen. De vesrtuives vervolgens in een bakje vol diesel plaatsen en ze zo meenemen naar een diesel service bedrijf, die kan ze voor je testen op vernevelings patroon en openingsdruk, dat laatste kan dan eventueel bijgesteld worden. (120 bar).

Als er ook geen problemen met de versuivers zijn kan het de pomp zijn of de motor zelf(compressie gebrek).

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Contacteer:

Nederlands

Bericht door admin »

Beste Johan,

Je kunt in je profiel de taal op het nederlands zetten.
Ik heb bewust een forum uitgezocht dat ook in het Nederlands werkt.
Bezoekers laat ik zelf de keuze tussen engels en nederlands.

Helaas is het zo dat de computer wereld overwegend engels.
Ik wil mijn site zo nederlands mogelijk houden als mogelijk is.
Ik richt me namelijk echt op de nederlandstalige liefhebber.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

johan

Verstuivers 35x

Bericht door johan »

Hallo Rene
Bedankt voor deze snelle reactie.
De kleppen zijn geregeld. Dat ontluchten ga ik eens doen, want een paar maanden terug bij de aankoop heb ik de brandstoffilters vervangen.
De verstuivers ga ik ook eens uittesten. De compresie ga ik ook eens opmeten. Hoeveel compresiedruk moet zo een perkins 3-cylinder hebben.
Bij het wegnemen van de verstuivers moeten er dan ergens nieuwe afdichtingsringen vervangen worden.

Groeten Johan.
Laatst gewijzigd door johan op ma 01 jan 2007 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Als je de verstuivers er uit neemt zul je de koperen afdicht ringen onder de verstuivers in de kop moeten vervangen of uitgloeien. Als ze nogal klem in de kop zitten is vervangen de enige optie, anders krijg je ze er de volgende keer niet makkelijk meer uit. Als je ze laat testen kunnen ze bij het diesel service bedrijf je wel voorzien van passende ringen.

Compressiedruk koud zal tog in de orde van een 20-25 bar moeten liggen, warm licht dat nog hoger. Er is geen data voor maar een compressie verhouding van 17.4:1 leverd wel compressie drukken in genoemde regioonen op.

Als je het brandstof systeem los hebt gehad (waar dan ook) is het zondermeer een goed idee om het systeem eens zo te ontluchten als ik beschreef. Bij voorkeur een paar uur lopen en dan de volgende dag de procedure volgen na een minuutje of wat lopen.

Groetjes,

René de Bruin.

PS. die post met quote heb ik even verwijderd. Het gebruik van de quote functie is alleen handig als je dan alle overige informatie verwijderd en alleen die delen laat staan die relevant zijn en het een reactie betreft in een langdradig onderwerp zodat het duidelijk maakt waar je op reageerd. Niet om jouw er op aan te vallen maar meer omdat het niet juist gebruiken het onoverzichtelijk maken en ik dat graag direct aan wil kaarten. Je kunt ook zelf je eigen berichten wijzigen en verwijderen zolang je ingelogd bent. Als je ingelogd bent verschijnen in je eigen berichten knoppen wijzigen en het X teken voor verwijderen.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie