Pagina 1 van 1

Nieuwe keerringen goudbuik

Geplaatst: ma 10 sep 2007 13:47
door johan
Hallo.
Door het vele olieverlies onderaan de koppeling ben ik van plan de komende maanden mijn trekker te splitten en nieuwe dichtingen te steken, zowel aan de krukas als aan de kant van de versnellingsbak.
Zijn er dingen waar ik moet op letten. Men zegt mij dat ik de ganse versnellingsbak moet uiteen halen omdat de dichting er in moet langs de versnellingsbak. Heeft er iemand ervaring met dit.
Groeten Johan

Geplaatst: ma 10 sep 2007 18:58
door fergie
Hello Johan,

Is niet de eerste keer dat men dit vraagt dus heb ik er een FAQ van geschreven, zie dus elders op het forum. Mocht je toch vragen hebben zie ik het wel weer in deze topic.

Groetjes,

René.

Nieuwe keerringen goudbuik

Geplaatst: ma 10 sep 2007 21:09
door johan
Hallo René
Bedankt voor de uitleg en wederom wat slimmer geworden.
Wat zou de witgrijze rook betekenen bij het stationeer draaien. Als ik de motor op duizend toeren laat draaien is het gedaan. Als ik volgas van een brug afkom met een geladen kar eraan en ik verminder de gas dan kan er ook een witgrijse rookpluim uit de uitlaat komen.
Groeten Johan

Geplaatst: ma 10 sep 2007 22:08
door fergie
Hello Johan,

da's meestal verstuivers of verkeerde timing, zie het blauwe rook verhaal van Hendrik-Jan of FAQ voor de timing.

Groetjes,

René.