gereviseerde tef motor
Geplaatst: zo 05 mei 2013 14:44
Hallo,
Ik heb van de winter het motortje van de tef gereviseerd. Het loopt echter nog niet helemaal zoals zou moeten. Hij slaat erg moeilijk aan(met slepen) en loopt in het begin nogal onregelmatig, en op bedrijfstemperatuur meestal goed. Hij blijft onder de 1000 toeren niet aan de loop en blijft blauw roken. Ik heb pas een rondje gerold met de trekker en na een rondje begon de motor een scherp geluid te maken (als hij belast werd) en uit het carter te walmen. de oliedruk zakte ook. ik heb toen de motor maar stilgezet. een half uurtje later weer geprobeert en toen liep hij weer goed.
De krukas is geslepen +nieuwe schalen, nieuwe veren en de bussen zijn gehoond. de kop en verstuivers zijn nagezien. Het onderblok is door een revisiebedrijfje in elkaar gezet.
Waar zou ik het probleem nu zoeken?
- Dacht zelf aan de verstuivers, daar hadden ze als het goed is naar gekeken...
-voor het onregelmatig lopen heb ik de regulateur weer open gehad en het oude membraam teruggezet, dit heeft al geholpen. de stopknop blijft niet staan met een vinger op het gaatje, als ik hem weghaal hoor ik hem wel tikken. de knop kan ook niet blijven staan omdat hij met een veer van het membraam word getrokken.
-Is het beter/meerwaarde om inloopolie te gebruiken? heb nu 15w40(rimula) erin.
Groeten laurens
Ik heb van de winter het motortje van de tef gereviseerd. Het loopt echter nog niet helemaal zoals zou moeten. Hij slaat erg moeilijk aan(met slepen) en loopt in het begin nogal onregelmatig, en op bedrijfstemperatuur meestal goed. Hij blijft onder de 1000 toeren niet aan de loop en blijft blauw roken. Ik heb pas een rondje gerold met de trekker en na een rondje begon de motor een scherp geluid te maken (als hij belast werd) en uit het carter te walmen. de oliedruk zakte ook. ik heb toen de motor maar stilgezet. een half uurtje later weer geprobeert en toen liep hij weer goed.
De krukas is geslepen +nieuwe schalen, nieuwe veren en de bussen zijn gehoond. de kop en verstuivers zijn nagezien. Het onderblok is door een revisiebedrijfje in elkaar gezet.
Waar zou ik het probleem nu zoeken?
- Dacht zelf aan de verstuivers, daar hadden ze als het goed is naar gekeken...
-voor het onregelmatig lopen heb ik de regulateur weer open gehad en het oude membraam teruggezet, dit heeft al geholpen. de stopknop blijft niet staan met een vinger op het gaatje, als ik hem weghaal hoor ik hem wel tikken. de knop kan ook niet blijven staan omdat hij met een veer van het membraam word getrokken.
-Is het beter/meerwaarde om inloopolie te gebruiken? heb nu 15w40(rimula) erin.
Groeten laurens