mf 50 b koppelomvormer
Geplaatst: do 14 jun 2012 22:02
Hallo allemaal
Ik heb een mf 50b graaflaadcombinatie.
Op een gegeven moment kreeg ik een olielekkage, de olie kwam uit het kleine inspectieluik onder de koppelomvormer.
Ik heb scoopy toen gesplitst en alle pakkingen/ keringen van de oliepomp vervangen.
Omdat de koppelomvormer los is geweest heb ik ook de olie daar van afgetapt.
Daarna weer in elkaar gezet en hij starte binnen 3 tellen.
Snel weer uitgezet en wilde ik beginnen aan de olie van de bak en koppelomvormer bij gaan vullen.
Onder de bak zit een grote "inspectie plaat" met 3 aftappluggen.
Wat ik uit het handboek kon halen was dat er 1 plug voor de bak was (waar 30 liter inzit) en een andere plug voor de koppelomvormer (waar bijna 10 liter inzit).
Nou had ik de bak bijgevuld, toen ik de aftapplug van de koppelomvormer eruit haalde kwam alle olie van de bak via die plug (van de koppelomvormer) er weer uit.
Toen ik het luik eraf haalde zag ik dat er op 5 cm van de bodem, 3 verbindingskanaaltjes tussen de beide kamers zaten van ong 1 cm.
Niet verwonderlijk dus dat de olie van de ene naar de andere kamer loopt.
Ik was in de veronderstelling dat de kamers geen verbinding met elkaar zouden hebben, ook omdat er 2 verschillende olieen geadviseerd worden.
Ik vraag mij dus af!!! als ik olie in de bak doe dan gaat deze olie ook naar de koppelomvormer.
Kan de koppelomvormer functioneren op die olie (10 w 40) of kan het de boel beschadigen?
Wie weet hier iets van?
groetjes John
Ik heb een mf 50b graaflaadcombinatie.
Op een gegeven moment kreeg ik een olielekkage, de olie kwam uit het kleine inspectieluik onder de koppelomvormer.
Ik heb scoopy toen gesplitst en alle pakkingen/ keringen van de oliepomp vervangen.
Omdat de koppelomvormer los is geweest heb ik ook de olie daar van afgetapt.
Daarna weer in elkaar gezet en hij starte binnen 3 tellen.
Snel weer uitgezet en wilde ik beginnen aan de olie van de bak en koppelomvormer bij gaan vullen.
Onder de bak zit een grote "inspectie plaat" met 3 aftappluggen.
Wat ik uit het handboek kon halen was dat er 1 plug voor de bak was (waar 30 liter inzit) en een andere plug voor de koppelomvormer (waar bijna 10 liter inzit).
Nou had ik de bak bijgevuld, toen ik de aftapplug van de koppelomvormer eruit haalde kwam alle olie van de bak via die plug (van de koppelomvormer) er weer uit.
Toen ik het luik eraf haalde zag ik dat er op 5 cm van de bodem, 3 verbindingskanaaltjes tussen de beide kamers zaten van ong 1 cm.
Niet verwonderlijk dus dat de olie van de ene naar de andere kamer loopt.
Ik was in de veronderstelling dat de kamers geen verbinding met elkaar zouden hebben, ook omdat er 2 verschillende olieen geadviseerd worden.
Ik vraag mij dus af!!! als ik olie in de bak doe dan gaat deze olie ook naar de koppelomvormer.
Kan de koppelomvormer functioneren op die olie (10 w 40) of kan het de boel beschadigen?
Wie weet hier iets van?
groetjes John