Pagina 1 van 1
KIgas
Geplaatst: vr 11 mei 2012 19:57
door Symen
Hallo,
in de aanzuigleiding van het KIgastankje zit bij mijn TEF een veertje en een kogeltje. Denk een soort terugslagklep.
Op de tekeningen en stuklijst op deze site zie ik daar niets over. Wie weet hoe het zit? Wat moet de vogorde zijn van veer en kogel? Gr Symen.
Re: KIgas
Geplaatst: za 12 mei 2012 23:40
door fergie
Hello Symen,
Ik zal morgen ff kijken voor je.
Groetjes,
René.
Re: KIgas
Geplaatst: zo 13 mei 2012 9:02
door Symen
De volgorde moet wel kogeltje veertje zijn vanaf het voorraadtankje. Op deze manier kan de vloeistof niet terugstromen maar wel aangezogen worden.
Kijk toch maar eens. Gr Symen.
Re: KIgas
Geplaatst: zo 13 mei 2012 14:40
door fergie
Hello Symen,
Klopt, had ik ook kunnen bedenken !. Is het niet zo erg dat ik ben vergeten te kijken !.
Groetjes,
René.
Re: KIgas
Geplaatst: wo 16 mei 2012 18:24
door achterhoeker
Als ik het kigas pompje gebruik hoeveel veerstand voel ik dan als ik hem indruk?
Moet ik een persdruk voelen als ik hem indruk.
Nu voel ik geen weerstand als ik hem indruk, ik heb niet het idee dat ik vloeistof weg druk.
Gr Hans
Re: KIgas
Geplaatst: wo 16 mei 2012 18:51
door fergie
Hello Hans,
Je voelt wel weerstand als je snel duwd. Je perst de inhoud van de pomp door een heel klein gaatje (0,5mm iod) dus dat moet te voelen zijn.
Groetjes,
René.
Re: KIgas
Geplaatst: wo 16 mei 2012 19:55
door achterhoeker
Ik heb de lijding naar het spruitstuk los gemaakt aan de kant van het pompje als ik nu met een finger het gaatje afsluit en ik pomp snel bouwd hij wel druk op en wel zoveel dat ik nu onder de diesel zit
Als ik de lijding weer vast maak en ik pomp met lopende motor gaat de motor sneller lopen dus komt er wel diesel in het spruitstuk.
Het zuigertje heb ik er ook uit gehad zitten twee o ringen om de zuiger met een messing ring ervoor.
Hebben jullie eventueel een foto of een explozie tekening van het pompje hoe het er binnen in eruit moet zien.
Gr Hans
Re: KIgas
Geplaatst: wo 16 mei 2012 22:38
door fergie
Hello Hans,
Het fitwerk waar je de banjo bout in draaid (wat op zijn beurt weer in het spruitstuk is geschroefd) is de eigenlijke nozlle. Daar moet een heel klein gaatje in zitten. (±0,5mm iod). Als je dat er uit draaid en je kijkt er door, hoe groot is het gaatje ?. En met de leiding er op gemonteerd maar buiten het spruitstuk, hoeveel komt er uit en mooie nevel ?.
Als het gaatje in het verleden is opgeboort omdat het nog al eens wil verstoppen dan heb je weinig druk en weinig vernevelins effect. Op zich niet erg, de diesel komt wel op de gloeier en verdampt/verbrand daar wel door. De mijne is in orginele staat en dus weet ik dat er weerstand was. Echter de laatste keer dat ik het ding gebruikt heb is ca 8 jaar geleden en de trekker is nog altijd niet klaar. Dus een goede duiding van de weerstand is voor mij uit geheugen niet erg precies. Mischien dat een van de anderen het weet te duiden ?.
Groetjes,
René.
Re: KIgas
Geplaatst: do 17 mei 2012 8:49
door achterhoeker
Hallo Rene,
Bedankt voor je informatie.
Ik ga het hele systeem demonteren kijken wat ik kan vinden het is nu niet zo dat hij niet start maar ik wil gewoon dat hij het doet dat alleen is al een uitdaging.
Maar een en ander ga ik niet nu doen ik heb zondag een toerrit met de trekker hier in Winterswijk

en ik wil niet naar diesel ruiken hoewel ik dat nog steets doe.
Groet Hans
Re: KIgas
Geplaatst: do 06 dec 2012 23:09
door Eric E
Hallo,
Heb vandaag mijn ki gass pomp uit elkaar gehaald.
Zat me af te vragen of in plaats van t touwtje (bij mij zat er niks meer in) iemand succes met een o ring heeft?
Of anders wat kan er voor een touwtje ? en hoe dik moet dat zijn?
mvg Eric
heb sinds zaterdag een 55 tef 4 cilinder
Re: KIgas
Geplaatst: do 06 dec 2012 23:18
door pampa
Dat touw is volgens mij gewoon vetkoord als afdichting, werkt goed als afdichting. Mijn ki gas pompje is nog origineel en goed en net zo als René zegt je voelt als je pompt redelijk wat druk.
Re: KIgas
Geplaatst: do 06 dec 2012 23:36
door Eric E
Weet je niet toevallig de dikte?
Dat is moeilijk te schatten van de foto.