Blok revisie
Geplaatst: di 09 aug 2011 14:38
Hallo,
Pas zijn wij naar Panningen geweest, Met een aantal tractors.
Op de terug weg moest ik remmen omdat we op een T-splitsing afreden.
Zo gezegd zo gedaan. Gas terug, koppeling in en de rem er op.
Ineens begon hij te tikken, zo erg dat ik het in mijn koppelingspedaal voelde.
Meteen de tractor afgezet nou kwam ik ook tot de conclusie dat er olie via de peilstok om hoog kwam.
Conclusie:
De middelste cilinder bus van mijn MF 35X was boven naast de rand afgescheurd.
En over de zuiger en drijfstang naar beneden gezakt op de krukas, waar hij kapot sloeg.
Ik ben begonnen met het demonteren van mijn motorblok.
Nou sta ik op het punt om mijn blok te reviseren. Met een revisieset van leverancier: Sparex.
Het probleem: Er zijn 2 verschillende sets. Een met chromen bussen en een met stalen bussen.
Welke moet ik hebben?
Bij voorbaat dank,
Thijs Hurkmans
Pas zijn wij naar Panningen geweest, Met een aantal tractors.
Op de terug weg moest ik remmen omdat we op een T-splitsing afreden.
Zo gezegd zo gedaan. Gas terug, koppeling in en de rem er op.
Ineens begon hij te tikken, zo erg dat ik het in mijn koppelingspedaal voelde.
Meteen de tractor afgezet nou kwam ik ook tot de conclusie dat er olie via de peilstok om hoog kwam.
Conclusie:
De middelste cilinder bus van mijn MF 35X was boven naast de rand afgescheurd.
En over de zuiger en drijfstang naar beneden gezakt op de krukas, waar hij kapot sloeg.
Ik ben begonnen met het demonteren van mijn motorblok.
Nou sta ik op het punt om mijn blok te reviseren. Met een revisieset van leverancier: Sparex.
Het probleem: Er zijn 2 verschillende sets. Een met chromen bussen en een met stalen bussen.
Welke moet ik hebben?
Bij voorbaat dank,
Thijs Hurkmans