Pagina 1 van 1

Restauratie FE35

Geplaatst: do 23 jun 2011 14:44
door wilco074
Hoi allemaal, zoals ik al had vermeld in het voorstel gedeelte heb ik een FE 35 uit 57. Nu is die jaren misbruikt en nooit echt netjes behandeld, want de vorige eigenaar (mijn baas) was en A-technisch en onder het motto zolang het werkt niets aan doen vonden ze het niet nodig haar op te knappen.
Maar omdat dit winter er een vriesplug uit geknald is doordat de koelvloeistof niet voldoende bescherming bood, en ze van het oud ijzer af wouden heb ik besloten haar over te nemen en te gaan restaureren want een buitenbak met de hand aanharken is niet mijn ding.
Ze (het is een meisje) ziet er niet uit, allemaal smeer, afbladerende verf en roest, en ze rookt behoorlijk als ze koud is maar ik weet zeker dat als ik straks klaar ben ze er weer als nieuw of beter uitziet en loopt.
Zoals ze er nu bijstaat
Zoals ze er nu bijstaat
IMAG0103.jpg (70.55 KiB) 11756 keer bekeken
Huidige staat
Huidige staat
IMAG0098.jpg (120.72 KiB) 11756 keer bekeken
IMAG0109.jpg
IMAG0109.jpg (104.15 KiB) 11756 keer bekeken
IMAG0107.jpg
IMAG0107.jpg (99.71 KiB) 11756 keer bekeken
Zaterdag ga ik de kap, spatborden, dashboard en gereedschapskistje demonteren, laten stralen en dan alles wat verroest is en niet gerepareerd kan worden wegslijpen en nieuwe stukken inlassen. Helaas kan ik door een heel erg beperkt budget geen nieuwe kappen enzo kopen, de spatborden zijn erg verroest en het onderste gedeelte van de motorkap ook, maar zal ze dus moeten lassen.

Zodra ik verder ben zal ik nieuwe fotos maken en het verloop van de restauratie zal ik hier posten.

Groetjes wilco

Re: Restauratie MF 35 X

Geplaatst: do 23 jun 2011 22:13
door admin
Wilco,

Ondanks dat er op de stickers op de motorkap een X staat, is je trekker dan niet.
Je hebt een FE35. Voor de rest wens ik je veel succes met de restauratie van deze trekker.
Leuk dat je dit al met ons wilde delen.

Re: Restauratie MF 35 X

Geplaatst: do 23 jun 2011 22:16
door wilco074
Dank je wel voor het zien van het juiste type, hoe zie je dat dan? En maar goed dat ik nog geen stickers heb besteld, zou lullig zijn, maar nu kan ik dus wel de juiste stickers bestellen en evt andere onderdelen indien die anders zijn.

groetjes wilco

Re: Restauratie FE35

Geplaatst: vr 24 jun 2011 9:19
door Symen
Hallo Wilco,

leuk restauratieproject. Wil je wel waarschuwen voor het stralen van het plaatwerk. Moet door prof gebeuren en met het juiste materiaal :!: . Door warmteontikkeling wil het plaatmateriaal makkelijk kromtrekken (golven). En van die lui die het allerlaatste roest weg willen hebben maken er een gatenkaas van :!: Met de hand schuren gaat ook. Gr Symen.

Re: Restauratie FE35

Geplaatst: vr 24 jun 2011 9:34
door wilco074
He symen, bedankt voor de tip. Daar houd ik al rekening mee. Ben 6 jaar hoofd spuiter geweest bij een agregaat bouwer en laat het bij onze toenmalige vaste straler doen, die is goed en doet zelf ook aan restaureren van oude auto's, dus dat zit wel goed. De trekker zelf zal ook niet gestraald worden en gaat met de hand gedaan worden, een monniken klus maar ach het resultaat telt.

En idd gerrit, heb het plaatje gevonden en het het nummer vergeleken, staat idd FE35 op, en het is een goudbuikje! vandaar al het goud onder de grijze lak. Alleen weet ik niet of ik het goudbuik laat worden of dat ik toch voor grijs rood ga. Goud is leuk maar op een paardenstal niet echt handig.

Heb alleen en dat zal ik ook nog even stellen in een ander onderwerp, dat de brandstofpomp, heb een oud type en zag daarvan hier een foto, waar bij mij een deel van zo vast zat dat het niet meer heel los te krijgen was.
Het gaat om onderdeel nr 20 en 21, waar het filtertje onder zit.
Nr 20 en 21 zijn kapot
Nr 20 en 21 zijn kapot
DPA-fuelpump.jpg (63.93 KiB) 11737 keer bekeken
Heb echt zin in de restauratie, giteravond de kappen uit elkaar gehaald en afgespoten, nu eerst laten stralen en dan lassen, strakmaken, spuiten en opslaan tot het er weer op kan.

groetjes Wilco

Re: Restauratie FE35

Geplaatst: zo 02 sep 2012 17:21
door wilco074
Beste mensen, na lange tijd van ziekte eindelijk weer aan de slag geweest, de trekker is helaas nodig in de stal dus het wordt alleen reparatie en her en der wat oppoetsen....

Nu hebben ze de bedrading weg geknipt, en wouden ze nieuw maken, maar de oude boom is zoek geraakt. nu krijg ik het wel allemaal in orde maar alleen de gloeispiralen die werken niet, zit naast de lucht inlaat een spiraal, die gloeit op als een gek en de spiralen doen niets meer, en meten oneindig als je met multimeter doormeet, maar het spiraaltje is nog wel goed van de gloeispiralen......
wat klopt hier niet en hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen?????

De fotos van hoe die er nu uitziet in vergelijking met voor de tijd volgen nog.

Groetjes Wilco

Re: Restauratie FE35

Geplaatst: wo 05 sep 2012 18:42
door fergie
Hello Wilco,

De gloei spiralen hebben 2 aansluitingen en zijn 2,5V elk. Je sluit ze dus in serie aan en de laatste leg je aan massa. De maat van het oog voor bijde aansluitingen is verschillend, je komt er op die aanwijzing wel uit schat ik.

Groetjes,

René.