Gisteren stukken gereden met mijn MF135. Stuurhuis omzeep. Door het afbreken van een kleine holle pen doorheen de bovenste lagerkop en de stuurbuis, is de ganse kop en stuurspindel naar boven gedraaid. Nu liggen de kogels van de kogelomloopmoer onderaan in de olie veronderstel ik? Nog veel andere vragen zijn hier het gevolg van: Waar voor zijn de 4 gaten in de lager kop? Dienen deze om de kogels van het naspanbaar lager op zijn plaats te brengen? of is hier ooit aan geprutst om de boel open te maken? Is de bovenste lagerkop origineel met zo 1 holle pen vast gezet op de stuurbuis? Terug naar onderen. Hoe laat je de olie er af. Ik zie op het werk om alles te demonteren en dan uit te gieten omdat er nog job voor de MF135 staat te wachten. Welke olie moet er naderhand weer op? Ik veronderstel dat eerst de moer met de kogels weer op de spindel moet gemonteerd worden maar hoe steek je daarna weer alles samen?
Weet iemand raad? Eventueel duidelijke detail tekeningen of goede tips?
Alvast dank!
stuurhuis MF135
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: stuurhuis MF135
Dag Berre
Hoe het met de lagers boven in het stuurhuis zit weet ik nietprecies.
Wel weet ik dat als je aan de stuur as en aan het stuurashuisje een boel vet smeert je de kogels er wel weer in kan plaakken.
Is bij mijn MF 35 ook gelukt, hoe precies weet ik niet meer want dat is al weer een aantal jaren geleden.
Volgens mij had ik de kogels met vet in het huis geplakt en toen de as er weer in gedraaid.
Ik heb cadanolie in het stuurhuis gedaan en dat stuurt prima.
Misschien verstandig de oliekeerringen achter de filtringen ook gelijk te vervangen die bij mijn trekker waren lek en toen kon ik de olie er een tijd later weer af laten lopen om de keerringen te vervangen en dat is een vies gesmeer.
Ik wens je Succes
Groeten Sjoerd. MF 35 3 cil 2 schaar ferguson ploeg grondbak en wagen
Hoe het met de lagers boven in het stuurhuis zit weet ik nietprecies.
Wel weet ik dat als je aan de stuur as en aan het stuurashuisje een boel vet smeert je de kogels er wel weer in kan plaakken.
Is bij mijn MF 35 ook gelukt, hoe precies weet ik niet meer want dat is al weer een aantal jaren geleden.
Volgens mij had ik de kogels met vet in het huis geplakt en toen de as er weer in gedraaid.
Ik heb cadanolie in het stuurhuis gedaan en dat stuurt prima.
Misschien verstandig de oliekeerringen achter de filtringen ook gelijk te vervangen die bij mijn trekker waren lek en toen kon ik de olie er een tijd later weer af laten lopen om de keerringen te vervangen en dat is een vies gesmeer.
Ik wens je Succes
Groeten Sjoerd. MF 35 3 cil 2 schaar ferguson ploeg grondbak en wagen
-
- Contacteer:
Re: stuurhuis MF135
Hello Berre,
Er zit een "omloop" buisje op de moer, dat kan er af, as er in en dan de kogels er in stapelen. Als laatste het buisje vol en weer monteren. Tekening van het stuurhuis http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/tre ... 135_uk.pdf vanaf pagina 90. (pag 90, 6=moer,7=kogel(28stks), 8=omloop pijpje, 9=klem voor 8, 10 bouten voor klem)
Groetjes,
René.
Er zit een "omloop" buisje op de moer, dat kan er af, as er in en dan de kogels er in stapelen. Als laatste het buisje vol en weer monteren. Tekening van het stuurhuis http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/tre ... 135_uk.pdf vanaf pagina 90. (pag 90, 6=moer,7=kogel(28stks), 8=omloop pijpje, 9=klem voor 8, 10 bouten voor klem)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....