Pagina 1 van 1

Revisie FE 35 4 cilinder

Geplaatst: wo 16 mar 2011 23:52
door willy35
hallo,

Ik was al een tijdje opzoek naar een oldtimer ik heb toen geken bij een fordson maar daar rijden er al heel wat van rond dus dat vond ik niet echt leuk, Toen reed ik op het oude land ( ik zelf kom uit de NOP) en daar zag ik deze 35 met een bordje te koop dus heb ik meteen aangebeld. Het betrefde een 4 cilinder na wat praten en een prijs overleg heb we hem op de opleger gereden en nu staat hij bij mij op het werk in de werkplaats. Toen ik hem kocht wist ik dat het niet helemaal deugde in het moterje slecht starten veel rook enz.. maar geen gekraak in de versnellingen en als ik de aftakas in schakel klinkt ook allemaal goed de hef werkte ook nog prima, Dus toen ben ik gaan sleutelen,

De eerste foto is hoe ik hem kocht.
Afbeelding 090.jpg
Afbeelding 090.jpg (37.07 KiB) 8660 keer bekeken

Eerst maar is gaan strippen
Afbeelding 089 1.jpg
Afbeelding 089 1.jpg (46.32 KiB) 8660 keer bekeken
Toen de kop en de katerpan er af
Afbeelding 062 01.jpg
Afbeelding 062 01.jpg (32.01 KiB) 8660 keer bekeken
zuigers en bussen er uit, De bussen van het 23c blokje gaan er prachtig makelijk uit wat een systeem :P
Afbeelding 069 002.jpg
Afbeelding 069 002.jpg (49.78 KiB) 8660 keer bekeken
De krukas deze had weinig beschadigingen dus ik heb besloten om deze niet te laten slijpen.
Het Probleem ! deze zuiger is aan barels geslagen zo als je ziet mist hier een stukje zuiger en zuiger veren.
Afbeelding 073 005.jpg
Afbeelding 073 005.jpg (30.01 KiB) 8660 keer bekeken



Nu ik alles zuigers er uit heb en bussen heb ik het blok grondig schoongemaakt ( was hoog nodig !) er lag een dikke drap onder in de karter pan. Na het plaatsen van 4 nieuwe zuigers bussen en zuiger veren, en lager schalen heb ik het blok weer in elkaar gezet. het is starten lopen hij loopt weer prachtig !

Het noodlot sloeg toe :( na een paar ritjes gemaakt te hebben pijlde ik de olie en die was helemaal grijs ! conclusie water in de olie ? nu heb ik hem weer los liggen de kop is naar diesel service gebracht voor een revisie en kijken of hij vlak is. Ik denk ( hoop ) dat de koppaking van histo parts niet goed is want dat hoorde ik laatst ze zeggen dat deze van mindere kwaliteit zijn ?


Diesel service heeft gebeld dat de kop vlak is ze hebben hem gestraatld er komen wel nieuwe geleiders in en een paar nieuwe kleppen, en ze leveren een goeie koppaking er bij ik hoop dat het beter word dus binnen kort kan ik weer sleutelen

GR Will

Re: Revisie FE 35 4 cilinder

Geplaatst: za 19 mar 2011 19:04
door Tefje
Jaja, Will, ziet er goed uit ;) grijze olie is wat minder inderdaad.

Re: Revisie FE 35 4 cilinder

Geplaatst: vr 01 apr 2011 0:08
door fergie
Hello Will,

Bij de TEF zit er onder het kleppendeksel nog een vriesplaatje dat wel koelwater wil gaan lekken, kan zijn dat dit bij de 23C ook nog zo is. FF checken dus. Ander probleem is dat de cylinderbussen soms niet meer boven het blok uitsteken, 0,025 mm ongeveer, is niet veel maar belangrijk voor de koppaking om goed af te dichten.

Groetjes,

René.

Re: Revisie FE 35 4 cilinder

Geplaatst: wo 08 jun 2011 22:36
door willy35
Hallo, !

De kop heb ik er weer afgehad laten reviseren en een andere koppaking bij dieselcervice vandaag en nu geen water meer in de ollie en starten lopen :D hij heeft zen eerste toertocht en maaiklusjes al gedaan :)

GR Will