daf66 motor is vastgekomen

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
joerik

daf66 motor is vastgekomen

Bericht door joerik »

hallo kan iemand mij tips geven om motor van daf 66 weer los te krijgen?
heb oude daf die ik wil restaureren , heb hem rijdend aan de kant gezet maar nu jaar later en eindelijk wat tijd!
kom ik tot vaststelling dat motor vastgekomen is!
help!!!

fergie
Contacteer:

Re: daf66 motor is vastgekomen

Bericht door fergie »

Hello Joerik,

Aangenomen dat het een benzine is met vertikale cylinders zou ik een beetje diesel in elke cylinder laten lopen via het bougie gat. Tap voor die tijd de olie af. De diesel zal zich langs de zuigers bewegen en in het carter terecht komen. Zodra je diesel uit het carter kunt af tappen ga je voorzichtig proberen de motor te draaien, Bv. de ventilator draaien en tegelijk op de v-snaar drukken. Zodra je beweging hebt en weer weerstand voelt weer van voor beginnen. Net zolang tot je de motor rond kunt draaien zonder zware punten. Dan de zaak aftappen uit het carter, de bougies er uit laten en de motor snel rond draaien op de starter of door opslepen om de diesel er uit te krijgen. Dan kun je er weer olie in doen en proberen of hij wil starten.

Groetjes,

René
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie