Pagina 1 van 1

Afstellen hefsysteem 130

Geplaatst: ma 21 feb 2011 22:58
door fergie130
Hallo,

Ik ben bezig voor iemand het hefsysteem van een ferguson 130 (franse) te repareren. Deze is ooit door iemand uit elkaar gehaald en heeft nooit meer willen heffen. Nadat ik het bovendeksel verwijdert had zag ik dat de schuifjes welke door de stangetjes en heveltjes bediend worden helemaal vast zaten. Ik heb deze gangbaar gemaakt. De hef wou nu alleen weer heffen als je achter op het stangetje van de topstangregeling drukte, maar zakte gelijk weer als je deze loslaat. Nu ben ik bang dat iemand voor mij de nokken die aan de as van de hefarmen zitten verdraaid heeft. Heeft iemand ervaring hoe ik deze moet afstellen? Het betreft een hefsysteem zonder inspectieluik aan de zijkant, en de oliepomp ligt boven in.

Bij voorbaat dank,

Rob

Re: Afstellen hefsysteem 130

Geplaatst: di 22 feb 2011 10:21
door antoine
Hallo Rob,

ik heb een manuel voor de MF 130 in zowel het frans (met duidelijke plaatjes) als in het engels (met onduidelijke plaatjes) .
Zelf heb ik geen enkele ervaring met het repareren of afstellen van het hydraulische systeem . Als je wilt kan ik e.e.a. wel voor je scannen en via mail naar je sturen .
Groeten, antoine

Re: Afstellen hefsysteem 130

Geplaatst: di 22 feb 2011 21:07
door atbuin
Hallo Rob

ik heb zelf een mf 30 en als het goed is heb jij het dezelfde hef op de 130.
Afgelopen zaterdag heb ik mijn hef gemaakt er was een rubber O ring lek (afgesneden tijdens monteren)
Tip is plaats de versnellingsbak deksel op zijn kop met wat hout ertussen, en dan zo dat de hefarmen vrij kunnen bewegen.
als je nu de oliepomp weg haal kan je luchtdruk op het pijpje naar het filter zetten 3 atm.
probeer de setjes van de 4 armpjes me schijfjes die tegen de hefcilinder zitten na te maken van het schema die antoine heeft, let wel op de schijfjes kan je op 2 manieren erin zetten het is een hele puzzel maar het is te doen
het setje waar de pen van de hoogte regelaar op zit die naar buiten gaat staat op plaats 1 tegen de cilinder,dan komt het setje met het wieltje aan het eind op 2, dan komt het schijf setje met drupel vorm (moet in de midden stand de externe druk afgeven) en zit op plaats 3 , op 4 komt het schijfje met het stangetje die je op de hefarm afstelling(alu blokje) met een splitpen vast zet.
als je nu luchtdruk gebruik kan je hem testen of hij werkt, beschadigde O ringen vervangen kan je mooi zien als er lucht langs lekt, vegeet de veren niet .
let op je moet de hefarm nu op tillen om de laagste stand te hebben en denk om je handen.

succes groet Arno