Wie weet waar ik een compressie tester kan vinden voor een 23c 4cilinder van een MF35?
De motor wil slecht starten, en alleen door hem ca 500 meter aan te trekken slaat hij aan.
Pomp is op tijd gezet, nieuwe verstuivers gemonteerd, kleppen gesteld
Gloeibougies in serie buiten het blok gestest, en worden ook allemaal mooi gloeiend heet.
Als hij loopt dan gewoon op 4 cilinders, wel een beetje onderdruk uit de carterontluchting.
Rookt ietsje zwart uit de uitlaat als hij moet trekken, maar daarna weer mooi blank.
Ik ben bang dat de compressie misschien te laag is.
iemand ervaring tot hoe laag deze nog zou moeten starten, of andere suggesties?
Gr,
Nico
compressie 23c standard 4 cilinder MF35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: compressie 23c standard 4 cilinder MF35
hoi
Ik heb 2 4 cil de een is gereviseerd en de andere niet, veel caterdruk oliepijlstok hoeft net niet vast worden gezet.
De gereviseerde start slechter dan de andere, die start na 1 a 3 rondjes draaien, wel bijden goed voor gloeien!
Hetzelfde heb ik met de tefjes die met veel caterdruk starten beter dan die goed zijn.
Gloei je wel goed bij het slepen?
mvg hans eshuis
Ik heb 2 4 cil de een is gereviseerd en de andere niet, veel caterdruk oliepijlstok hoeft net niet vast worden gezet.
De gereviseerde start slechter dan de andere, die start na 1 a 3 rondjes draaien, wel bijden goed voor gloeien!
Hetzelfde heb ik met de tefjes die met veel caterdruk starten beter dan die goed zijn.
Gloei je wel goed bij het slepen?
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: compressie 23c standard 4 cilinder MF35
Hello Nico,
Om de 23C compressie te testen zou ik een verstuiver van z'n naald ontdoen en die in de cylinder plaatsten die je wilt meten. Dopje op de retour en de meter op de pers lijding aan sluiten.
Zowel de 20C (TEF) en de 23C hebben een hekel aan verkeerde timing en compressie verlies. Bij de 23C is er ook nog mogelijk dat er de verkeerde verstuivers in zitten. Ik heb eens 20C nozles uit een 23C getrokken, de timing 4º gecorrigeerd en vervolgens starte het ding redelijk fatsoenlijk, helemaal voor een motor met minstens 10.000 uur op de teller en behoorlijk wat carter ventilatie. Zelfs als er nozles in zitten voor de 23C zijn er twee typen (eigenlijk een hele serie die in twee soorten valt onder te verdelen). Er is een type voor koppen met 4 afzonderlijke gloeispiralen en een type voor koppen met een inlaat vlammenwerper. Bijde werken vooral tijdens de start tegen als de verkeerden er in zitten.
Een 23C met prima compressie en goed getimed wil prima starten : http://s144.photobucket.com/albums/r191 ... sounds.mp4
(filmpje over een hanomag maar de startmotor is een 23C !)
Geeft een redelijk goede geluids impressie van hoe ze horen te lopen, kun je het vergelijken met de jouwe. Sindsdien zijn de kleppen nog vernieuwd wat een nog sterkere diesel klop gaf !.
Groetjes,
René.
Om de 23C compressie te testen zou ik een verstuiver van z'n naald ontdoen en die in de cylinder plaatsten die je wilt meten. Dopje op de retour en de meter op de pers lijding aan sluiten.
Zowel de 20C (TEF) en de 23C hebben een hekel aan verkeerde timing en compressie verlies. Bij de 23C is er ook nog mogelijk dat er de verkeerde verstuivers in zitten. Ik heb eens 20C nozles uit een 23C getrokken, de timing 4º gecorrigeerd en vervolgens starte het ding redelijk fatsoenlijk, helemaal voor een motor met minstens 10.000 uur op de teller en behoorlijk wat carter ventilatie. Zelfs als er nozles in zitten voor de 23C zijn er twee typen (eigenlijk een hele serie die in twee soorten valt onder te verdelen). Er is een type voor koppen met 4 afzonderlijke gloeispiralen en een type voor koppen met een inlaat vlammenwerper. Bijde werken vooral tijdens de start tegen als de verkeerden er in zitten.
Een 23C met prima compressie en goed getimed wil prima starten : http://s144.photobucket.com/albums/r191 ... sounds.mp4
(filmpje over een hanomag maar de startmotor is een 23C !)
Geeft een redelijk goede geluids impressie van hoe ze horen te lopen, kun je het vergelijken met de jouwe. Sindsdien zijn de kleppen nog vernieuwd wat een nog sterkere diesel klop gaf !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: compressie 23c standard 4 cilinder MF35
Dank alvast voor jullie reactie.
Ik ga proberen een oude verstuiver te pakken te krijgen om er een tester van te maken.
De nieuwe verstuivers hebben naast de nozzle een klein gaatje, welke op de gloeibougies spuit.
Deze zijn speciaal in Engeland besteld door Holl in Nijmegen
Hoeveel compressie zou nog voldoende moeten zijn?
Origineel 31,6 bar?
Gr,
Nico
Ik ga proberen een oude verstuiver te pakken te krijgen om er een tester van te maken.
De nieuwe verstuivers hebben naast de nozzle een klein gaatje, welke op de gloeibougies spuit.
Deze zijn speciaal in Engeland besteld door Holl in Nijmegen
Hoeveel compressie zou nog voldoende moeten zijn?
Origineel 31,6 bar?
Gr,
Nico
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: compressie 23c standard 4 cilinder MF35
Hello Nico,
Zou inderdaad dikke 31 bar moeten zijn. De gemiddelde diesel heeft maar een 25 bar en soms nog minder nodig om te starten maar deze liever wat meer. Dit is overigens warm gemeten, koud zal 17:1 zo ongeveer 28 bar opleveren schat ik.
Groetjes,
René.
Zou inderdaad dikke 31 bar moeten zijn. De gemiddelde diesel heeft maar een 25 bar en soms nog minder nodig om te starten maar deze liever wat meer. Dit is overigens warm gemeten, koud zal 17:1 zo ongeveer 28 bar opleveren schat ik.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....