Pagina 1 van 1

Speling met het sturen mf 133

Geplaatst: wo 16 mei 2007 5:42
door debeuk
We hebben thuis een mf 133 met een probleem.

Aangezien ik er nu vaker op ga rijden zou ik graag de speling met het sturen oplossen, niet erg prettig.

Oke hij zwabberd niet heel erg op de weg maar hij reageerd niet goed , naja als je het stuur ronddraait heeft ie een behoorlijke vrije slag ! voordat ie pas begint met sturen.


De lagers zijn het niet van de voorbanden heb ik gesteld.
De stuurstangen zijn nieuw en volgens mij rdenlijk goed agsteld.
de fusees ja die zijn wel ruim helaas :(

oke heb er wel wat verstand van sleutelen maar meer verstand van pc's :lol:

ik denk dat ik dan iets onder het stuur uitmekaar moet halen ?

zag ergens op internet (ebay-Duitsland) een reparatieset voor het stuur maar weet niet of het daar mee is opgelost aan jullie de vraag?

is zoiets maken moeilijk?/duur?

foto van reparatieset stuur


Afbeelding

Vind het er vervelend die ruimte denk dat wel 1 van jullie me helpen :D

Geplaatst: wo 16 mei 2007 13:19
door MF_699
Kamp juist met hetzelfde probleem op de 699 , word je wel gewoon na een tijdje

Geplaatst: zo 20 mei 2007 11:42
door armand
goedendag,

ik ben zelf met het stuurhuis bezig van mijn mf152.

je kan er al veel speling uithalen door het stuur eraf te halen,
dan zie je een moer met eronder een ijzeren plaatje dat omgebogen is.
dat plaatje moet je even recht tikken zodat de moer kan draaien .
die moer haal je eraf en dan zie je nog een moer.
die moer aandraaien zodat de speling op het stuur minder wordt.
( niet te strak draaien anders stuurt hij erg zwaar. )
als je de moer goed hebt zitten monteer je alles weer terug en is de vrije slag op het stuur een stuk minder. succes.

Geplaatst: vr 08 jun 2007 1:02
door debeuk
Bedankt voor de tip zal het binnenkort proberen..

maar volgens mij lost dit meer de Op en Neer speling op en das niet erg het probleem meer de speling van links naar rechts.

Geplaatst: vr 08 jun 2007 7:59
door admin
Goedendag,

Dat lost niet alleen het op en neer op, maar ook het links-rechts.
Nu gaat het stuur naar boven en daarna gaan de wielen pas naar links of rechts. Als je de op-neer speling er al uit hebt, gaan de wielen meteen naar links of rechts.

Dit is een hele snelle manier om speling te verwijderen. Als dat niet voldoende is, zul je meer moeten reviseren.