Price as aftakas koppeling MF 65 MKII multipower
Geplaatst: za 22 mei 2010 13:46
Hallo allemaal,
Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik een MF 65 die ik aan het opknappen ben.
De motor loopt weer, en loopt super! Alleen rijd de trekker niet, eerst een probleem met de koppeling (pinnetje afgebroken van een van de druk vingers) maar ik kwam ook nog een lekkage tegen. Dit bleek bij de price as weg te komen van de aftakas, waar dus ook de olie langs gaat voor de multipower. In de as zijn groeven ontstaan die er niet horen te zijn, en uitwendig waren anderen mij schijnbaar al voor, omdat ik bij het demonteren van de as uit de behuizing een extra busje tegen kwam over 2 zuigerveren heen. Daarnaast is er een groef ontstaan voor aan de as waar de keerring hoort te wezen.
Nu is dus mijn vraag, wat is het beste om te doen?
As oplaten lassen en afdraaien? (word mij afgeraden vanwege het verliezen kracht en hardheid van de as)
Afdraaien, zowel uitwendig en inwendig, dus een keerring opzoeken die ietsjes smaller qua binnendiameter is en een busje plaatsen binnen in de as. (niet echt mijn voorkeur)
Andere as van slooptrekker? (word mij afgeraden, want ja waarom worden die trekkers gesloopt, waarschijnlijk om de zelfde reden dat mijn trekker aan de kant is gezet)
Trekker in onderdelen verkopen? (Was ik absoluut niet van plan, en gaat als het aan mij ligt niet gebeuren!XD)
Ik hoor het wel
Kallum an
Patrick
Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik een MF 65 die ik aan het opknappen ben.
De motor loopt weer, en loopt super! Alleen rijd de trekker niet, eerst een probleem met de koppeling (pinnetje afgebroken van een van de druk vingers) maar ik kwam ook nog een lekkage tegen. Dit bleek bij de price as weg te komen van de aftakas, waar dus ook de olie langs gaat voor de multipower. In de as zijn groeven ontstaan die er niet horen te zijn, en uitwendig waren anderen mij schijnbaar al voor, omdat ik bij het demonteren van de as uit de behuizing een extra busje tegen kwam over 2 zuigerveren heen. Daarnaast is er een groef ontstaan voor aan de as waar de keerring hoort te wezen.
Nu is dus mijn vraag, wat is het beste om te doen?
As oplaten lassen en afdraaien? (word mij afgeraden vanwege het verliezen kracht en hardheid van de as)
Afdraaien, zowel uitwendig en inwendig, dus een keerring opzoeken die ietsjes smaller qua binnendiameter is en een busje plaatsen binnen in de as. (niet echt mijn voorkeur)
Andere as van slooptrekker? (word mij afgeraden, want ja waarom worden die trekkers gesloopt, waarschijnlijk om de zelfde reden dat mijn trekker aan de kant is gezet)
Trekker in onderdelen verkopen? (Was ik absoluut niet van plan, en gaat als het aan mij ligt niet gebeuren!XD)
Ik hoor het wel
Kallum an
Patrick