Pagina 1 van 1
motor tea
Geplaatst: wo 21 apr 2010 23:27
door FREDDY
klopt het dat de motor van ene triumph tr2 (sportauto) van de jaren 50 dezelfde motor is dan die wat in een ferguson tea 20 steekt?
bedankt freddy
Re: motor tea
Geplaatst: do 22 apr 2010 12:25
door hans eshuis
hello
The Triumph TR2 (TRiumph 2 liter sports) was built between 1953 and 1955 by the Standard Motor Company in the United Kingdom, during which time 8,636[3] cars were produced. The DVLA revealed in 2002 that only 517 examples of this car remain on UK roads[4].
The car used a twin SU carburetor version of the 1991 cc four cylinder Standard Vanguard engine tuned to increase its output to 90 bhp (67 kW).[2]
The body was mounted on a substantial separate chassis with coil-sprung independent suspension at the front and a leaf spring live axle at the rear. Either wire or disc wheels could be supplied. The standard transmission was a four speed manual unit but overdrive was available on top gear as an option. Lockheed drum brakes were fitted all round.
http://www.triumph-tr2.nl/TR2D.jpg
http://www.triumph-tr2.nl/DSC02622.JPG
http://www.triumph-tr2.nl/DSC02629.JPG
Lijkt er verdacht veel op. Maar ik denk dat het gietstuk van het blok toch anders is, 90 pk,,,, je brengt verkeerde mensen op iedeen ....aangepaste tandwieltjes in de bak...
mvg hans eshuis
Re: motor tea
Geplaatst: do 22 apr 2010 18:38
door fergie
Hello Freddy,
Het TR3 blok is gebaseerd op de standard motor zoals wij die kennen maar dan de bestelbus uitvoering. Helaas is de pagina uit de lucht waar een en ander op stond maar de lijst verschillen is behoorlijk groot. Om te beginnen, blok is versterkt met ribben, geen vliegwiel huis aangegoten maar losse pasplaat. Andere zuigers, zuigerstangen en beter gebalanceerde krukas enz.
Groetjes,
René.
Re: motor tea
Geplaatst: vr 23 apr 2010 0:56
door Sluismolenaar
Kortom, die is precies hetzelfde, maar dan anders...
Ik snap niet helemaal waarom iemand een motorblok van een auto op een Ferguson wil monteren, om harder te gaan? Dan koop je toch een auto? Of eigenlijk, afhankelijk waar je woont en de route naar je werk, met een trekker kun je gewoon op topsnelheid naar je werk, met de auto moet je erg kalm aan doen (gemiddelde snelheid in de spits wil nog wel eens rond de 30 km/h of minder liggen). Dus dan toch maar een trekker kopen?
Groetsels,
Andreas
Re: motor tea
Geplaatst: vr 23 apr 2010 7:33
door hans eshuis
hoi
ja zal je wel niet snappen, Ik heb er ook eentje harder laten lopen. Dan laat je de auto a 1,55 euro per liter benzine wel staan tegen 0,80 euro per liter rode diezel en hij rijd zuiniger ook nog!!
Even naar de dierenarts perseline halen, even naar de dealer dat, dat ophalen, even naar de supermarkt, even dit even dat. En ongemerkt rij je er 50 uur mee. En de auto staat stil.
Maar er staan nog tig ander fergusonetjes om van de omgeving te genieten.
mvg hans eshuis