Batterij voor MF35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Luc Jehaes

Batterij voor MF35

Bericht door Luc Jehaes »

Beste,

Kan er mij iemand vertellen welke grootte orde ik minstens moet aanhouden als ik me een nieuwe batterij wil aanschaffen voor een MF35 met 3 cil Perkins motor.

Deze trekker is enkel uitgevoerd met handgas. Als ik me niet vergis moet er een voetgas-kit op de markt zijn die men kan bij opbouwen. Kan er mij iemand vertellen waar ik dit zou kunnen vinden. Is dit trouwens gemakkelijk bij op te bouwen ?

Met dank en vriendelijke groeten,

Luc Jehaes

hans eshuis

Re: Batterij voor MF35

Bericht door hans eshuis »

hoi

Ik had mijn voetgas bij hps gekocht, en grote drama. De kogel van de stabiltsatie stang past niet. Dat moets met de dremo worden uitgefreest De plaatjes zijn te dun. En er zit m8 draat in.

De tree plank moet je ook aanpassen, zelfde idee als een mf 65

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

mf35

Bericht door mf35 »

Hallo Luc,

Even over de accu.
Ik heb een MF 35 met een drie cilinder diesel, omdat ik hem weinig gebruik heb ik er een grote accu in liggen zodat deze na een paar maanden niet te leeg is om de motor te starten. Mijn accu is een 105 Ampere !!!!! Deze maat accu word bij mij thuis al vele jaren gebruikt in de mf 35.
Maar ik las op deze site al eens ergens een artikel waar stond dat je minimaal 45 Ampere aan moet houden.
Er staat ook in dat artikel dat je beter een kleine volle accu kunt hebben dan een grote halfvolle accu.

Waarschijnlijk weet de admin en andere techneuten wel wat je het beste kunt nemen.

Gr. Jan
Don't think about the rest, Massey Ferguson is simply the best!!

Marco55

Bericht door Marco55 »

Volgens de manual voor een diesel trekker 115Ah 10Hr.

Ik heb zelf een 110Ah batterij. Deze heb je zeker wel nodig. Zeker in de winter bij kou. Eerst voorgloeien en dan starten vergt toch heel wat van de accu. Ikzelf heb deze accu nu 7 jaar en hij start nog steeds goed ook in de winter. Enigste probleem is dat ik veel korte stukjes rij en dus wordt de accu te weinig bijgeladen. Meestal zorg ik dat de accu voor de winter even volledig opgeladen wordt met de acculader. Een volgeladen accu blijft beter in de kou ook als je hem niet gebruikt.

Gr Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Ik zou Peter net als iedereen hier willen aanraaden eens het hele FAQ artikel door te lezen. Dan kan ieder voor zich een afweging maken op basis van wat ik daar heb geschreven.

Even een reactie op somminge dingen die hierboven zijn gezegd. Een 60 Ah accu mits die goed wordt verzorgt (jazeker, accus hebben ook verzorging nodig) en bezig gehouden (even een paar keer laden in de winter) doet het prima op de gemiddelde trekker die niet buiten in de volle koude staat. Staat je trekker dat wel zou ik eerder overwegen dat op te lossen dan te investeren in een grotere accu.

Onze 35-4, die van een kennis, bijde dexta's van die kennis en onze hanomag hebben al jaren geen probleem met starten op een accu varieerend van 54 tot 70Ah

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Het is eigenlijk simpel. Als het koud is werken er twee zaken tegen. No 1 is de accu is koud. Accu's doen het bijzonder slecht onder 0ºC. Twee is dat de motor op dat moment nog zwaarder rond wil en moeilijker aan de benodigde lucht temperatuur kan komen. Nu kun je door een hele dikke accu te kopen dat wat ondervangen maar dan loop je tegen het andere probleem aan, de dynamo krijgt hem niet vol. (altans niet in de praktijk van de meeste hobbisten). Een accu die niet optimaal vol komt zal mindere levensduur hebben.

Voor die mensen die een kleine accu hebben en in de winter willen starten onder de 0ºC is de oplossing een van twee :

1. Kun je er bij met stroom even een half uurtje laden.
2. Neem een of twee emmers heet water mee en giet die langzaam over de accu.

Bijde warmen de accu op tot temperatuuren boven nul wat over het algemeen drastische verbetering geeft qua startstroom productie.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie