versnellingsbakolie

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
sjonwillem

versnellingsbakolie

Bericht door sjonwillem »

hallo
ik wil bij mijn mf35 de motorolie en bak olie vervangen nu heb ik verschillende dingen gelezen op het forum en snap er niets meer van 6.8 liter motorolie en dan 30 liter voor de bak
dan schrijft iemand dat motor en bak 1 is ik ben de weg een beetje kwijt wie kan mij duidelijkheid verschaffen
ik heb een mf 35 met 4cyl diesel wil dus de motorolie vervangen en dus de olie van de bak (die waar de schakelstangen in gaan ) ik heb nl de dop los gedraaid en gezien dat alles wit is lijkt me geen goed teken :|

alvast bedankt een duitse MF fan

jan willem

hans eshuis

Re: versnellingsbakolie

Bericht door hans eshuis »

hoi

De motor en bak staan niet inverbinding met elkaar met de olie. Er zit nog en koppeling tussen die droog niet blijven, net als een auto zeg maar.
De achterbrug en versnellingsbak zijn wel 1 wat betreft de olie. Beide hebben wel en aparte oliestop. Welke je eerst los draait zou de veel olie uitkomen en de laste een paar liter.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Jan Willem,

de witte kleur van de olie duidt op water in de olie. Nadat een trekker een tijd stil staat is dit normaal maar niet wenselijk. Meestal is het condenswater, maar regenwater wat langs bv de versnellingspook in de bak sijpelt kan het ook zijn. Kan zelfs gebeuren dat de olie overloopt langs de pijlstok. De olie drijft op de steeds voller wordende bak! Bij het leeg laten lopen zal je dus eerst water tegen komen. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

revisie mf35

Bericht door revisie mf35 »

Hallo,
ik heb hetzelfde probleem..
weetje al hoeveel er in de bak moet?

mvg. Wouter

hans eshuis

hoi

Zie gerrit zijn mooie site!!

per type/// fe 35// dan de instruktie boeken ergens achterin bij inhoudsmaten staat... 31 L

En als je lezen kunt staad hier boven ook nog 30 L

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hans,

Blijf vriendelijk AUB.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

hans eshuis

sorry, het moest niet zo overkomen.

mvg hans eshuis

p.s 31 liter olie

Plaats reactie