Pagina 1 van 1
Vochtvanger
Geplaatst: zo 08 apr 2007 22:07
door Jeroen
Hallo,
Is het erg als de vochtvanger stuk is, er zit een gat in dus wordt er ook lucht aangezogen langs daar. Ik heb het hier over de luchtfilter bij een mf148.
Groetjes,
Jeroen
Geplaatst: ma 09 apr 2007 17:40
door fergie
Hello Jeroen,
Ik ben niet bekend met de 100 serie maar ik gok even. Je luchtfilter zit onder de motorkap en heeft zo'n rubber tuitje ?. Als hij langs dat compartiment lucht aan zuigt is dat niet zo erg maar je filter kan dan wel sneller verstopt raken in stoffige omstandigheden omdat die lucht niet eerst door het cycloon filter is gegaan. Als je het dicht kunt maken is dat dus beter.
Groetjes,
René de Bruin.
Geplaatst: ma 09 apr 2007 19:29
door Jeroen
Hallo,
Fergie, het is inderdaad een luchtfilter met zo een rubberen tuitje, bedankt voor het antwoord.
Even nog een vraagje ivm de luchtfilter: Als je op volgende link
http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/tre ... 148_uk.pdf naar blz 22 gaat zie je de luchtfilter zoals bij mijn trekker. Maar wat zijn de onderdelen 21 tem 31? Onderdeel 27 kan je indrukken maar voor wat dient dat?
Groetjes,
Jeroen
Geplaatst: ma 09 apr 2007 21:24
door Rinze
Hallo Jeroen,
Wat betreft die onderdelen;
meestal zit hier bij de 100-serie hier een drukverschilschakelaar die aangesloten is op de claxon. Bij te veel onderdruk achter het luchtfilter zal de claxon gaan ten teken dat het filter vervangen dient te worden. In jouw geval zal de indicatie van vuilfilter anders gaan. Als het indrukken niet meer gaat is het filter te vuil.
Groetend,
Rinze
Geplaatst: ma 09 apr 2007 23:52
door fergie
Hello Jeroen,
Ik moet me even bij rinze aansluiten aangezien ik daar geen gegevens over heb. Het is in ieder geval een idicate systeem wat je er voor moet waarschuwen dat het filter te vol zit. De motor zuigt dan teveel vacuum waar de indicator op reageerd. Deel 27 lijkt me bol te staan op de tekening, als het filter vol zit wordt het mischien naar binnen gezogen of je moet er bij lopende motor op drukken en als het dan niet terug komt moet je het filter vervangen. Ik zou zeggen start de motor en houd de inlaat van het filter dicht met bijvoorbeeld doeken zodat de motor meer moet zuigen. Dan kun je zien wat er gebeurt. (motor gaat er niet van stuk, kan hooguit uitvallen bij gebrek aan lucht)
Groetjes,
René de Bruin.