Pagina 1 van 1
MF35 start slecht en komt niet/nauwelijks op toeren.
Geplaatst: zo 08 apr 2007 20:14
door desnor
Hij begon er zo maar opeens mee.
Ik dacht dat zullen de kleppen zijn.
Heb de kleppen gesteld.
De boel ontlucht en weer wou ie niet starten.
Na nog eens de ontluchting te hebben doorgevoerd opnieuw geprobeerd.
Weer niet. Toen wat startpilot gebruikt en daar reageerde hij op.
Hij begon te lopen en ik kon gas geven. Na ongeveer 5 minuten begon ie weer in toerental terug te lopen en sloeg af.
Wat kan het zijn?
Heeft iemand van jullie een idee?
gr. Hans alias Desnor
Geplaatst: zo 08 apr 2007 21:00
door admin
Beste Hans,
Ik verdenk toch in eerste instantie de brandstof toevoer. Waarschijnlijk een verstopte leiding of brandstoffilter of een defect opvoerpomp. Wat het starten betreft, het opnieuw op tijd zetten wil wel vaak een hele grote verbetering geven.
Succes met het verder zoeken.
Geplaatst: zo 08 apr 2007 21:03
door Rinze
Is het zo dat je MF onregelmatig gaat lopen? Het is dan mogelijk dat je een probleem hebt met vervuilde brandstof. Bijvoorbeeld door roest in de tank. In het bezinkselglas kun je dan wel rommel zien ronddraaien wanneer de tractor loopt. Het zeefje in de uitloop van de brandstoftak kan ook dicht zitten. We hebbebn dit vroeger meermaals gehad en dan stopt de trekker op de meest lastige plekken. Bijvoorbeeld bovenop de kuilbult.
Groetend,
Rinze
Geplaatst: ma 09 apr 2007 12:15
door fergie
Hello Hans,
Ik wilde nog even een schepje boven op Gerrit z'n kommentaar doen en je meteen meedelen dat startpiloot alleen maar goed is voor de vuilnisbak !. Het doet absoluut meer kwaad dan goed !.
Wat je probleem betreft, verwissel het brandstof filter. Grote kans dat je filter verstopt is door water. Test niet zonder filter, dat kost je een brandstof pomp. Neem ook het opvoerpompje eens los, daar wil zich ook vuil ophopen. Las but not least, op de kraan in de tank hoort een zeefje te zitten. Zoals rinze al schreef wil de kraan wel verstoppen omdat men in het verleden het zeefje heeft verwijderd dat dit moet voorkomen. Dit is eenvoudig te testen door de lijding er af te nemen. Komt er geen straal diesel uit even tegen in blazen met de compressor. Lost dit het op dan tank demonteren en reinigen. Het is dan een goed idee om een coating in de tank aan te brengen zodat de tank niet verder roest en je dit probleem uit sluit.
Het opnieuw timen van de pomp heb ik beschreven in de FAQ sectie, probeer het eens en laat ons weten wat het resultaat is !.
Groetjes,
René de Bruin.
antwoord
Geplaatst: ma 09 apr 2007 14:39
door desnor
Bedankt tot zover, ik ga ermee aan de slag en zal de ervaringen hier wel melden.
Wat heb ik ondertussen gedaan?
Ik heb een leidingfilter opgenomen net voor de brandstofpomp, want dat kan geen kwaad dacht ik.
De het glas onder de kraan heb ik schoonge,maakt en het zeefje ook.
Het brandstoffilter heb ik vanwege het feit dat ik geen nieuwe heb liggen nog niet verwisseld.
Dat ga ik dus nog doen.
Daarna meld ik me wel weer,
gr. Hans
Geplaatst: do 19 apr 2007 10:00
door desnor
Hallo allemaal,
Ik heb ondertussen het brandstoffilter vernieuw, de dieseltank schoongemaakt en er nieuwe diesel in gedaan.
Hij start nog steeds niet uit zichzelf.
Met een keer startpilot (ik weet dat het slecht is) slaat ie wel aan.
Hij loopt dan weer een minuut of 5 en dan kan ik als ie zakt in toeren hem niet weer op toeren krijgen.
De pomp heb ik nog niet op tijd gezet.
Er stond ergens op het forum een beschrijving van, dus die zoek ik wel op en ga dat eens proberen.
Ik denk toch dat het de combinatie van pomp en verstuivers is.
Of weet iemand nog iets?
gr. Hans
Geplaatst: do 19 apr 2007 12:34
door fergie
Hello Hans,
Aan de inlaat van de brandstofpomp zit nog een zeefje (in die hoge moer, onder de leiding), mischien is die vuil ?.
Ik heb nog even terug gelezen, je had de kleppen gesteld, heb je de inlaat groter als de uitlaat gesteld of dacht je dat het er verkeerd om bij stond ?. De 23C is de enige motor die ik ken die inderdaad de klepspeling van de inlaat groter dan de uitlaat heeft !.
Groetjes,
René de Bruin.
Geplaatst: do 19 apr 2007 18:12
door desnor
Ik heb de kleppen verschillend gesteld, zoals nog was te lezen op de motor, op een stikker. Naar ik meen 0,25 en 0,30.
Dat zeefje zal ik nog even opzoeken, dus je hoort wel weer van me.
gr. Hans
Geplaatst: do 19 apr 2007 19:03
door fergie
Hello Hans,
Dat klopt wel alleen is het normaal dat de uitlaat groter is dan de inlaat speling. In geval van de 23C is het omgekeerd. Als je het verkeerd om (voor je gevoel dus goed) doet verliest hij compressie in warme toestand.
Groetjes,
René de Bruin