Pagina 1 van 1
Membraan dieselpomp TEF20
Geplaatst: zo 05 jul 2009 21:33
door Mario
Beste,
ik heb een vacuumlek in het regelhuis van de dieselpomp .
De dieselpomp is gedemonteerd en ik heb een nieuw membraan gemonteerd .
Alles terug dicht en goed vast en de test met de vinger op het ventiel en de barndstogafsluithendel bedienen.
Terug ging de tandheugel traagjes naar zijn ruststand .
Wat kan ik nog doen ?
Afkitten ?
mvg
Mario
Re: Membraan dieselpomp TEF20
Geplaatst: ma 06 jul 2009 0:03
door fergie
Hello Mario,
Achterop zit de "anti-jengel" inrichting. Die drukt via een pennetje op je membraam. Dat pennetje even invetten met zuurvrij vaseline, dan dicht het goed af. De zaak afkitten is niet echt de bedoeling. Als je dan wat wilt gebruiken als afdichting gebruik dan vloeibare pakking. Zorg er natuurlijk wel voor dat de "sponning" waar het membraam in opgesloten zit goed schoon is. Als er een zand korrel of zo tussen zit is het ook lek.
Groetjes,
René.
Re: Membraan dieselpomp TEF20
Geplaatst: di 07 jul 2009 12:35
door Mario
Hello rené,
heb wat vet rond het pinnetje gesmeerd en tandheugel blijft nu stabiel staan ! Dank voor de tip .
Is dit een voldoende permanente oplossing ?
Of kan je nog iets anders toepassen om dit af te dichten ?
mvg
Mario
Re: Membraan dieselpomp TEF20
Geplaatst: di 07 jul 2009 19:10
door fergie
Hello Mario,
Op zich is er geen probleem met een klein lek mits het binnen de perken blijft. Het is alleen moeilijk controleren of de rest ook dicht is. In dit geval helpt genoemde truukje. Als het wel problemen geeft zal je er wel wat aan moeten doen maar omdat dit "lek" stabiel is zal het alleen wat aanpassing van het stationair toerental vergen of mischien wel niet eens.
Na het plaatsen van een nieuw membraam zul je wel zeker de anti-jengel inrichting moeten afstellen door de bedienings stok langer of korter te maken tot het toerental stationair gelijk blijft. Dat beinvloed het startionair toerental op al behoorlijk en dan kun je dat dan ook meteen weer goed afstellen.
Groetjes,
René.