Pagina 1 van 1
Compressie Laag
Geplaatst: di 16 jun 2009 19:58
door willy
het ene moment loopt de tef als een lier..
nu weer gedonder met het starten....
de compressie is te laag en t luchtfilter blaast nogal.. zo heftig zelfs dat er olie uit het luchtfilteraanzuighuis komt zetten..
is de compressie ook weer te verhogen door de decompressieklep opnieuw af te stellen??
gisteravond de kleppen gesteld en zag ik dat dit te wijzigen is..
door 4 ronde nokjes die boven 4 kleppen zitten...
volgens mij is het inmiddels beter om maar een ruilmotor te zoeken ofzo...
want het ene probleem is net opgelost en t volgende dient zich alweer aan...

Re: Compressie Laag
Geplaatst: di 16 jun 2009 23:24
door fergie
Hello Willy
Rieel gezien, wat verwacht je van zo'n 55 jaar oude ruilmotor meer dan van deze ?. Als je een motor wilt die loopt als een zwitsers klokje en 100% betrouwbaar moet je het ding gewoon totaal reviseren. Dan maakt het ook niet uit of je deze motor reviseerd of eender welke andere. De meeste zijn ook wel toe aan een revisie na 50 jaar, de drie die ik gedemonteerd heb waren allemaal aan de lat en twee hadden al ondermaatse lagers....
Kleppen stellen doe je eerst, allemaal 0,3 mm. Daarna altijd de kleplichter nokken stellen. Daarvoor de as draaien tot de sleuf in het eind vertikaal is. Je kunt dan een staafje van 3/16" of 5mm in de tweede voet steken om de as in die stand te blokeren. Dan stel je de nokken op 0,75mm voor cylinders 1,2 en 4 en 1,15 voor cylinder drie.
Groetjes,
René.
Re: Compressie Laag
Geplaatst: wo 17 jun 2009 20:29
door admin
Als je motor voorheen goed draaide en niet, is er iets aan de hand.
Het heeft niet met je decompresseur te maken. Die opent namelijk de uitlaat kleppen.
Waarschijnlijk blijft er een inlaat klep hangen. Anders kan ik het ook zo niet bedenken.
Re: Compressie Laag
Geplaatst: wo 17 jun 2009 23:13
door wpee
Blazen UIT je luchtinlaat filter duidt altijd op een open verbinding met de cylinder als die er NIET moet zijn. INlaatklep blijft hangen inderdaad.
Decompressiekleppen (kleplichters) werken dacht ik bijna altijd via de uitlaat, ik weet even niet hoe het bijde Ferguson zit.
Dus controleer je inlaatkleppen, met name de geleiders of deze wel "soepel" gaan, anders even met wat pasta opnieuw de stelen slijpen.
Wim
Re: Compressie Laag
Geplaatst: ma 13 jul 2009 11:24
door willy
ik wilde vanmorgen toch maar weer een poging wagen om verder te gaan met dit euvel..
maar toch eerst de startkabels er maar weer bij en met t starten toch s checken wat er nu precies gebeurde.
ik kreeg amper de tijd om het te checken want die maffe motor sloeg nou zomaar aan binnen 5 tellen..
ik snap er geen biet meer van hoor
anyway.. binnenkort gaat de motor er toch uit en komt er een ford motor in.. waarvan compressie en alle mikmak in orde is..
want ik ben van dit motorblok meer als moe...
en t kan best zijn dat als ik vanmiddag weer probeer dat meneer t weer s vertikt om te draaien.
Re: Compressie Laag
Geplaatst: ma 13 jul 2009 12:32
door hans eshuis
hoi
Toch wel een v6 of 8 ford motor he...3000 toeren...
http://www.youtube.com/watch?v=SWsI5PWG5XU
mvg hans eshuis
Re: Compressie Laag
Geplaatst: ma 13 jul 2009 16:55
door willy
hahaha nee niet zo 1 hoewel dat wel gruwelijk hard gaat
komt 4cilinder ford turbodiesel in
krijg hulp van 2 vrienden bij t inbouwen.
updates volgen
Re: Compressie Laag
Geplaatst: ma 13 jul 2009 18:08
door robin
hallo , wil je dan ook een paar foto's plaatsen ? Ben namelijk met iets soortgelijk bezig , bij mij komt er een 6 cilinder in lijn chevrolet motor in te liggen .
Re: Compressie Laag
Geplaatst: ma 13 jul 2009 18:45
door admin
Hoe kun je nu F O R D (ik krijg dat woord nooit goed uitgesproken) motor in de Ferguson zetten.
Als ik je verhaal zo lees, is er een klep blijven hangen. Ik ben met je eens dat de motor verdacht maakt. Iets moet de klep opengehouden hebben.
Als ik het zo lees, is je motor dus nog wel te redden (Als je dat zelf nog wilt tenminste).
Succes met het inbouwen van de nieuwe motor. Doe wel voorzichtig met het koppel van de nieuwe motor.
Re: Compressie Laag
Geplaatst: ma 13 jul 2009 22:50
door fergie
Hello Daar,
Ik vindt het allemaal prima zolang het dan maar in het leugenbankje komt.
Groetjes,
René.
Re: Compressie Laag
Geplaatst: di 14 jul 2009 11:53
door willy
admin schreef:Hoe kun je nu F O R D (ik krijg dat woord nooit goed uitgesproken) motor in de Ferguson zetten.
Als ik je verhaal zo lees, is er een klep blijven hangen. Ik ben met je eens dat de motor verdacht maakt. Iets moet de klep opengehouden hebben.
Als ik het zo lees, is je motor dus nog wel te redden (Als je dat zelf nog wilt tenminste).
Succes met het inbouwen van de nieuwe motor. Doe wel voorzichtig met het koppel van de nieuwe motor.
ik ben gistermiddag wederom weer aan het knutselen geweest want nu starte de trekker weer niet..
ik heb zoiets van.. ik heb er tijd genoeg en geld nog meer in gestoken om proberen dit blok draaiende te krijgen..
ik snap er niks van... de eerste testrit ging meer als perfect en daarna is het ene startprobleem over het andere..
ik heb er meer als schoon genoeg van. .. . misschien ben ik wel zo onnozel dat ik iets over het hoofd zie...
maar ik kan van mn zwager een zeer mooie Ford motor overnemen.. dus die gaat erin.
het zal wat aanpaswerk worden hier en daar maar dat neem ik dan voor lief.
het koppel is bij de Ford motor idd hoger en die motor maakt ook meer toeren maar dat ga ik wel begrenzen.
Re: Compressie Laag
Geplaatst: di 14 jul 2009 11:55
door willy
robin schreef:hallo , wil je dan ook een paar foto's plaatsen ? Ben namelijk met iets soortgelijk bezig , bij mij komt er een 6 cilinder in lijn chevrolet motor in te liggen .
ja ik post wel fotos zo gauw ik ermee bezig ben.
Re: Compressie Laag
Geplaatst: di 29 sep 2009 19:39
door willy
ik heb de tef pas geleden verkocht...
kon er toch nog een leuk bedrag voor krijgen...
en hij loopt inmiddels al wel weer hoorde ik van de nieuwe eigenaar..
maar ik hou mn ogen steeds open voor weer n oldtimer

Re: Compressie Laag
Geplaatst: di 29 sep 2009 19:48
door erik.korte
Okkie had hem beter aan mij kunnen verkopen!
Knoooooooooooooier!!
Re: Compressie Laag
Geplaatst: di 29 sep 2009 21:57
door willy
dat had ie kunnen doen ja..
maar je vond de prijs ja te hoog.
heb m voor nog n leuk bedrag weten te verkopen

(ondanks vele nieuwe onderdelen die ik zelf al had gemonteerd)