Hallo,
Ik heb net bij een FE 35 benzine/petrolium gekeken die ergens te koop staat.
Nu heb ik een vraag over het serienummer, want ik snap het even niet meer.
Het serienummer dat op het dashboard staat is 174952, dus zou het bouwjaar 1960 moeten zijn?
Ik dacht altijd dat een FE een goudbuik was, maar dat zal dan wel niet zo zijn?
FE's zijn toch ook de voorlopers van de MF's?
Ik heb net al gekeken onder het kopje 'wel of geen goudbuik' dus zou het gezien het bouwjaar géén goudbuik zijn, maar nogmaals, werden deze FE's in 1960 nog wel gebouwd?
Het zijn weer heel wat vragen, en ik zag dat er ook al heel wat vragen over goudbuiken gesteld zijn, maar ik snap het nog niet echt helemaal.
Groet,
Rob
FE 35 serienummer
Moderators: Tony, fergie, admin
FE 35 serienummer
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
-
- Contacteer:
Re: FE 35 serienummer
Hello Rob,
Om mezelf even te "quoten" :
"Een ding daarvan is dat de 35 nog steeds officieel FE35 als type aanduiding heeft terwijl alle folders op de omslag MF35 melden. "
Het ding heet inderdaad dus nog FE35 volgens het type plaatje, net als op de teller, daar stond ook FE35 in tot vrij laat.
Groetjes,
René.
Om mezelf even te "quoten" :
"Een ding daarvan is dat de 35 nog steeds officieel FE35 als type aanduiding heeft terwijl alle folders op de omslag MF35 melden. "
Het ding heet inderdaad dus nog FE35 volgens het type plaatje, net als op de teller, daar stond ook FE35 in tot vrij laat.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: FE 35 serienummer
Hoi René,
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb hem overigens vandaag wel gekocht.
Het beestje start en loopt op twee cilinders, dus er gaan wel weer wat sleuteluurtjes in zitten.
Maar dat is een beetje de sport toch?, om dat oude spul weer goed aan de loop te krijgen

Het gaat wel een nieuwe ervaring worden voor mij: een benzine motor opknappen, dus de vragen zullen wel komen!
Groet,
Rob
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb hem overigens vandaag wel gekocht.
Het beestje start en loopt op twee cilinders, dus er gaan wel weer wat sleuteluurtjes in zitten.
Maar dat is een beetje de sport toch?, om dat oude spul weer goed aan de loop te krijgen

Het gaat wel een nieuwe ervaring worden voor mij: een benzine motor opknappen, dus de vragen zullen wel komen!
Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),