''Core'' pluggen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Botanicus
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 16:27

''Core'' pluggen

Bericht door Botanicus »

Hallo iedereen,

Heb onlangs de grote vriespluggen uit m'n motorblok getikt om een grote hoeveelheid roestige drap! uit het
binnenste van de motor te verwijderen.
Alleen kan het zo zijn dat de voorste plug in de motor, zit dacht ik achter de waterpomp, vast zit in het blok?
Had al met een penuitdrijver aan het slaan geweest maar geen beweging in te krijgen.
Wie weet wat dat kan zijn?

Groeten,

Piet

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: ''Core'' pluggen

Bericht door fergie »

Hello Piet,

Wat voor motor ?. eventueel een foto ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: ''Core'' pluggen

Bericht door fergie »

Hello Piet,

Even aan het spitten gegaan, is een 20C diesel ?. Daar zitten aan de voorkant van het blok geen pluggen in, althans niet die er uit kunnen. Heb je een foto van wat je bedoeld ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Botanicus
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 16:27

Re: ''Core'' pluggen

Bericht door Botanicus »

Dag Rene,

Heb nog even geen tijd om een foto te maken van de plug maar er zat er een aan de voorkant van het blok dus ik dacht die ook maar gelijk even eruit te tikken.
Alleen als ik jouw reactie zo lees concludeer ik dat het dus waarschijnlijk geen vriesplug is.
De motor is inderdaad een 20 C.
Hoop dat ik dat ding niet in zoverre beschadigd heb dat ik dat ook moet laten dichtlassen.......
Kan het zijn, zo uit m'n hoofd gezegd dat dat ding achter het distributiedeksel zit??
Het is alweer even geleden dat ik aan de motor bezig ben geweest, het is n.m nogal druk op het moment
in de hoveniersbranche...( m'n vak )
Hoor je antwoord graag!!

groeten,

Piet.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: ''Core'' pluggen

Bericht door fergie »

Hello Piet,

Ik heb het eens bekenen maar da's inderdaad een plug achter de waterpomp. Ik kan me niet herinneren dat ik die vervangen heb bij mijn blok dus moet ik zelf ook maar eens gaan kijken. Als je er echter geen beweging in kunt krijgen heb je grote kans dat de plug in goede conditie is. De drie aan de lange kant van het blok waren bij mij nog nét niet doorgeroest.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie