Pagina 1 van 1

Natte uitlaat

Geplaatst: za 21 mar 2009 22:29
door johan
Hallo
Na een kleine opknapbeurt van mijn 35X, waarbij ik de comprecie (was 27/25/26 bar) en de brandstofinjectoren getest heb, heb ik vandaag een dagje hout gekloven via het hydraulies systeem. Ik merkte dat de uitlaat redelijk vochtig kwam en er enkele druppels langs de uitlaat liepen. Ik zag ook dat de uitlaatpoort dichtst bij het stuur vochtig was. De oliedruk is goed zowel koud als warm. Op welk gebrek kan dit wijzen. Verbruikt wel wat olie. S'morgens bij het koud starten moet ik gloeien en dan preutelt de motor wel wat.
Wat mij ook op viel dat er olie kwam aan de hefarmen, daar waar ze uit het hydrauliekblok komen waar ze scharnieren. Wat kan dit allemaal zijn.
Groeten Johan

Re: Natte uitlaat

Geplaatst: ma 14 jun 2010 19:42
door Jan Ambers
Hoe is't afgelopen? Ben nieuwsgierig!

Re: Natte uitlaat

Geplaatst: ma 14 jun 2010 22:00
door johan
Hallo
Ik heb via de daeler speciale olie gehad, is iets verbeterd maar nog niet helemaal opgelost de uitlaat blijft wel redelijk droog maar is nog aan de vette kant. Het probleem zit hem dat de trekker te weinig moet werken en te veel op stationeer draait. Men vertelde mij dat de cilinderbussen glazuren van het te veel stationeer draaien.
MVG Johan

Re: Natte uitlaat

Geplaatst: di 15 jun 2010 9:11
door Jan Ambers
Zoiets identisch al bij de onze...
Probeer eens LECWEC in de olie te kippen!
Dit produkt maakt de verstijfde rubberen dichtingen weer soepel.
Heb een kennis die een lek in zijn VW-T4 stuurhuis had en het is dicht nu!!!

Re: Natte uitlaat

Geplaatst: di 15 jun 2010 21:42
door johan
Hoi Jan
Waar geraak je aan dat spul.
Woon wel in Belgie.
MVG Johan

Re: Natte uitlaat

Geplaatst: di 15 jun 2010 23:49
door fergie
Hello Daar,

Ik geloof persoonlijk niet in olie toevoegingen. Dat heeft meerdere oorzaken maar kort :

1. als het zo goed is had de fabrikant van de olie het er wel in gestopt.
2. niemand garandeerd je dat de toevoeging de orginele eigenschappen van de olie niet aantast (de "dopes" kunnen elkaar wel tegenwerken)
3. lekkage is toch voor 95% een mechanisch probleem, als dit helpt duurt het vast niet lang, zeker voor rond draaiende delen

Inzake de natte uitlaat zie de andere topics hierover (oa GlennV) en hou die in de gaten

Lekkage aan de hefarmen is te danken aan hard geworden O-ringen en/of speling op de bussen. Om die te vervangen moet de as uit het deksel samen met de 4 bussen en de O-ringen die er in zitten. Elke kant heeft 2 lager bussen met een O-ring er tussen.

Groetjes,

René.

Re: Natte uitlaat

Geplaatst: vr 25 jun 2010 9:55
door Jan Ambers
Deze week heeft ie gras gemaaid, en hooi gekeerd...
Geen "natte uitlaat" meer!
Produkt noemde Bahrdall, en is in de meeste autobenodighedenshop te vinden.
Wij hebben het gekocht bij Autorova in Zottegem.