Pagina 1 van 1
Blok naar de knoppen
Geplaatst: wo 04 mar 2009 19:57
door willy
hallo
vanmiddag wederom een akelig voorval gehad met de tef.. alles netjes in elkaar gezet enzo vanmorgen...
nu ligt krukaslagers eruit en die van de drijfstang...
heeft iemand een idee wat revisie kost?
ik heb zelf contact opgenomen met een bedrijf in roden
en die kwam met revisie op 3duizend euro.. exclusief pomp en verstuivers (die zijn wel oke)
maar dan zitten er ook nieuwe zuigers bussen drijfstangen lagers en alles nieuw in..
ik zit zelf niet zo in deze wereld van revisie..
is dit goedkoop of juist duur?
groetjes Wilfred
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: wo 04 mar 2009 19:59
door willy
of weet iemand een goede ruilmotor?

Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: wo 04 mar 2009 20:16
door jens
Hello,Wilfred
bij mijn goudbuikje heeft het zo'n goeie 400 € gekost
(maar dan wel niet de krukas laten slijpen en brandstofpomp en oliepomp ook niet vervangen) op zich
kost zo'n revisie set niet zo erg veel geld maar als je het moet laten doen
zijn het vooral de uren die je betaald,bij mij viel de revisie wel mee om het zelf te doen maar bij een TEF is het volgens mij wel moeilijker ( wij hebben nu nieuwe cilinderbussen, zuigers,kleppen en klepveren
was ook een pakkingset bij ,olieschraapveren,drijftanglagers,... (bij mij was het een pakket van sparex)
Ps: kijk anders even op
http://www.histoparts.com/ (dan kan je eens de boel optellen,je zal volgens mij zeker niet aan 3000 € komen
groetjes jens
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: wo 04 mar 2009 20:34
door willy
ik heb gisteren zelfs nog een nieuwe oliepomp geinstalleerd en ter plekke bij histoparts opgehaald ja.
maar t bedrijf dat ik belde voor revisie zij al..
ligt eraan en wat voor staat je zuigers enzo nog zijn..
kijk als ik nou geen nieuwe zuigers enzo hoef.. dan scheelt dat al gauw weer..
t is toch afwachten..
ik ga morge s ff langs dat bedrijf en vragen van hoe en wat.
want het blok uit de trekker halen is nog niet zon toer.. maar aangezien ik verder geen lift of wat dan ook heb zie ik niet zo snel in hoe ik dat zware blok moet vervoeren.
baal er behoorlijk van want ik heb er al aardig wat geld in zitten..
en ben niet van plan om het op te geven. geen haar op mn hoofd die daar aan denkt
t klopt idd de uren tellen zwaar.. dat zij die man aan de telefoon ook.
en ja t is afwachten wat je nog meer tegenkomt.. ik bedoel k hou niet van half werk en t moet gewoon goed worden.
en ik vind het motorblok van een tef nog behoorlijk ingewikkeld in elkaar steken.
ik had hiervoor een fordson major en die is ook open geweest maar dat steekt wel makkelijker in elkaar
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: wo 04 mar 2009 21:05
door E.Eenink
hallo
Bij keizer motoren revisie zijn ze mijn MF 65 blok aant reviseren een heel goed bedrijf. Moet hem maar bellen en dan moet je naar Han vragen en dan gewoon vragen wat je vragen wilt.
http://www.keizermotorenrevisie.nl/index.htm
Edwin
P.S Het is echt een goed bedrijf. Han is een kennis van me vader.
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: wo 04 mar 2009 21:31
door willy
wat kost daar revisie ongeveer? plusminus?
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: vr 06 mar 2009 15:59
door E.Eenink
denk rond de 1000
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: zo 08 mar 2009 0:00
door willy
ik heb s even gebeld naar dat bedrijf..
t was maar goed dat ik op een stoel zat...
kreeg bijna een rolberoerte van de prijs.. omg behoorlijk wat meer dan 1000 zelfs meer dan 2000 en nog meer dan 2500
weet er iemand een ruilmotor ergens?
is t trouwens ook mogelijk om 1 krukaslager te vervangen? als de krukas verder netjes in orde is? nee zeker?
baal hier echt enorm van..
snap zowiezo niet dat ineens lagers eruit liggen...

Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: zo 08 mar 2009 8:50
door E.Eenink
Hallo
Dan moet je gewoon alles zelf uitelkaar halen, heb ik ook gedaan scheelt heel veel aan de prijs want die man uren om het uitelkaar te halen kost het meeste. Als je dat nou zelf doet, gewoon thuis en dan het spul wat geslepen, geperst etc wat je zelf niet kunt weg brengt eventueel doe je dat ook zelf met de machines van dat revisie bedrijf dan bespaar je veel uren van dat bedrijf.
Haal alles maar eens uitelkaar en kijk wat er echt vervangen moet worden als het alleen de lagers zijn dan valt het nog mee kop eraf karter eraf drijfstangen eruit + de zuigers nieuwe lagers erin en klaar, moet natuurlijk wel de krukas nog in goede staat zijn anders moet je hem even slijpen.
Zijn alleen de lagers eruit gelopen? Zo ja voel met je vinger op de krukas of er grote krassen op zitten zo ja dan moet je hem laten slijpen.
Had hij veel karterdruk? Zo ja, laat de bussen eruit persen en weer nieuwe erin persen.
Edwin
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: zo 08 mar 2009 11:52
door willy
kan ik inderdaad s doen ja..
karterdruk had hij niet veel
maar ik voelde wel dat onderaan en met name op de eerste cilinder de speling groot is.. ongeveer een halve centimeter. dat t heen en weer kon op de krukas.. de rest zit wel gesloten en goed
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: ma 09 mar 2009 16:10
door E.Eenink
hallo
dan kun je de zuigers/bussen er gewoon in laten even karter eraf nieuwe lagers erin en klaar is kees.
Edwin
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: ma 09 mar 2009 21:38
door fergie
Hello Daar,
Edwin, bij de tef doe je niet "even" nieuwe lagers er in, dat heeft wat meer voeten in aarde (krukaslagers dan). Echter als hij een slag heeft gedraaid met een set schalen weg (dan kom je aan ca 6mm speling) is gegarandeerd de krukas beschadigd. Da's zonde van de nieuwe lagers want die loopt er weer uit waar je bij staat...
Groetjes,
René.
Re: Blok naar de knoppen
Geplaatst: do 19 mar 2009 19:44
door jeroen1080
Het beste is ook gewoon de krukas laten slijpen en dan overmaatse lagers erin zetten.