Koppeling goed en details afwerken
Geplaatst: vr 13 dec 2019 9:30
Ik heb de boel inmiddels weer lopend en tot mijn genoegen kan ik melden dat mijn koppelings- aanpassingen goed gelukt zijn.
Beide koppelingen komen keurig vrij. Zelfs zo goed dat al de motor loopt dat alles dan in de versnellingsbak stil gaat staan bij ontkoppelen. Wel zo fijn want er zit maar weinig olie in de bak omdat het cardan er niet aanzit.
Ik heb de laatste weken grote stappen gemaakt die op de foto indrukwekkend zijn.
Op dit moment ben ik met afwerk en aansluitzaken bezig. ondermeer het luchtfilter. Een erg vies ding die bij schoonmaken erg slecht bleek.
De bowl die onder aan het filter hangt was op plaatsen doorgerot en de beker die er in staat ook. Aanvankelijk was mijn plan om een nieuw filter aan te schaffen, maar ik ga nu toch proberen het filter te gebruiken. Ik heb er lol in om zo veel mogelijk van de oude trekker te gebruiken.
Ik ben van plan de beker onder in de bowl op te schonen van slecht materiaal en die met een giethars onder in de bowl terug te plaatsen. Op deze manier de gaten dicht te maken en de beker weer vast te zetten zonder te hoeven lassen oid.
verder ben ik bezig de kabels netjes aan te sluiten en weg te werken. alle ongespoten moeren en bouten in de verf te zetten, de accu bak zo aanpassen dat hij de accu weer goed kan vast houden.
En verder.....het is een plezier om de motor s'morgens te starten. deze C23 diesel slaat zonder twijfel na 10 sec gloeien direct aan op stationair...ongelofelijk. ik heb zoveel gelezen over het slecht starten van deze motor dat ik het bijna niet kan geloven.
Ik denk dat ik zo rond de kerst aan de motorkap ga beginnen. Bovenop is deze redelijk maar de zij vleugels en voorkant zijn aan de onderkant erg slecht. Verder zit er een gat in de kap voor de luchtfilterpijp waarvan ik vermoed dat hij later zelf is aangebracht. Ik denk erover om dit gat dicht te maken en de aanzuig weer vanonder het dashboard te halen.
Beide koppelingen komen keurig vrij. Zelfs zo goed dat al de motor loopt dat alles dan in de versnellingsbak stil gaat staan bij ontkoppelen. Wel zo fijn want er zit maar weinig olie in de bak omdat het cardan er niet aanzit.
Ik heb de laatste weken grote stappen gemaakt die op de foto indrukwekkend zijn.
Op dit moment ben ik met afwerk en aansluitzaken bezig. ondermeer het luchtfilter. Een erg vies ding die bij schoonmaken erg slecht bleek.
De bowl die onder aan het filter hangt was op plaatsen doorgerot en de beker die er in staat ook. Aanvankelijk was mijn plan om een nieuw filter aan te schaffen, maar ik ga nu toch proberen het filter te gebruiken. Ik heb er lol in om zo veel mogelijk van de oude trekker te gebruiken.
Ik ben van plan de beker onder in de bowl op te schonen van slecht materiaal en die met een giethars onder in de bowl terug te plaatsen. Op deze manier de gaten dicht te maken en de beker weer vast te zetten zonder te hoeven lassen oid.
verder ben ik bezig de kabels netjes aan te sluiten en weg te werken. alle ongespoten moeren en bouten in de verf te zetten, de accu bak zo aanpassen dat hij de accu weer goed kan vast houden.
En verder.....het is een plezier om de motor s'morgens te starten. deze C23 diesel slaat zonder twijfel na 10 sec gloeien direct aan op stationair...ongelofelijk. ik heb zoveel gelezen over het slecht starten van deze motor dat ik het bijna niet kan geloven.




Ik denk dat ik zo rond de kerst aan de motorkap ga beginnen. Bovenop is deze redelijk maar de zij vleugels en voorkant zijn aan de onderkant erg slecht. Verder zit er een gat in de kap voor de luchtfilterpijp waarvan ik vermoed dat hij later zelf is aangebracht. Ik denk erover om dit gat dicht te maken en de aanzuig weer vanonder het dashboard te halen.