ook helemaal nieuw hier

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

chevy35

Re: ook helemaal nieuw hier

Bericht door chevy35 »

Vanavond de pomp er onder uit gehaald.
Wat bleek was dat de plunjer die verbonden is met een dun staafje naar een vierkante plunjer los waren van elkaar.
Dit gesoldeert.
daarna zag ik dat als de plunjer te ver naar achteren ging deze beef haken.
Dus daar een aanslag voor gemaakt.
Nu alles weer terug gemonteerd,en nu lijkt het dat de vork van het bovendeksel ongeveer een cm te kort is waardoor er te veel spanning op staat.
En daardoor blijft hangen !!
Kon de vork ook niet zonder spanning op de plunjer plaatsen
Dus weer niets verder vandaag!
Zijn er verschillende lengtes vorken door de jaren heen gebruikt?
Zit nu te denken om de gaatjes van de vork te gaan veranderen naar slobgaatjes zodat er ruimte is en het niet wringt.

Wat denken jullie?

Oh ja ,had foto's willen maken,maar dat is er weer ingeschoten !

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Chevy35,

Slobgaten is niet nodig, alle 800.000 stuks werken zonder dus deze ook als we weten wat er mis gaat.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen

Bericht door Symen »

Jij schrijft over een vierkante plunjer achter de hoofdplunjer. Volgens mij, en ik hoop dat iemand dit bevestigd, hebben alleen de vroege TE's zo'n vierkante geleiding plunjer. De tef heeft een platte strip.
Zit er boven de plunjer ook een overdrukklep? Want ik ga twijfelen of het wel een tef achterbrug is. De vork die er nu in zit komt wel uit een tef.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

johan

Bericht door johan »

Hallo Mannen,
Ik denk dat je een TEF achterbrug kun erkennen aan de boutgaten waar de batterijbakken aan hangen.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello allemaal,

@symen, Ik heb de oude pomp uit Annatefka liggen, vierkante drive. De pomp die er in gegaan is uit een late TED (54/55 uit 't hoofd) is idem. Dus dat is nog vrij laat pas omgebouwd.

@Johan, de achterbrug (het midden stuk) is hetzelfde, de trompetten niet. Die zijn wel uitwisselbaar dus je kunt een TED achterbrug wel in een TEF zetten mits je de trompetten over zet.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen

Bericht door Symen »

Een kennis heeft een tef met een oude pomp er in. Heeft dus twee overdruk ventielen. Een op de pomp en een op het hefdeksel. Hef werkt goed. Bunders mee geploegd! Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

chevy35

Bericht door chevy35 »

net een foto op het forum gevonden van zo een regelschuif,deze is flexibel aan de voorkant zo te zien.
Bij mij is de plunjer aan de regelschuif gelast !
Dus ik denk dat ik het probleem heb gevonden.

Afbeelding

Dus morgen even slobgaatjes in de vork maken en kijken of ik de spanning er dan af krijg.

johan

Bericht door johan »

Hallo Chevy35,
Zal waarschijnlijk niet opgelost zijn met slobgaten zolang het boeltje aan elkaar is gelast, alles moet kunnen bewegen, de steel aan de regelschuif en de oscilator aan de regelschuif, een optie is de oscilator weg laten.
Alleen de regelschuif gebruiken. Zou maar niet aan de vork komen, zijn niet nieuw te krijgen maar een regelschuif wel.
Gr Johan

chevy35

Bericht door chevy35 »

Johan

Heb vanavond dus de slobgaten in de vork gemaakt,van 6 naar 10 mm.(ik had jouw bericht nog niet gezien)
Ik had nog een reserve vork om te proberen,dus het risico maar genomen.
En wat blijkt,..Het werkt !

Maar wat doet die oscilator aan de regelschuif eigenlijk?

Maar goed nu heb ik bewegingsruimte in de vork in plaats van de regelschuif,dat compenseerd misschien.

johan

Bericht door johan »

Door de draaiende beweging van de pomp zet het een schommelende beweging over op de oscilator dat hem nogmaals overzet op de regelschuif, zo blijft de regelschuif altijd in beweging ter voorkoming van het vast zetten van de schuif. Gaat je diepteregeling nog goed werken met je slobgaten?
Gr Johan

chevy35

Bericht door chevy35 »

Hef werkt goed nu !
Heb van de voorlader bak een achterladerbakje gemaakt.
Maar heb om te proberen een topstang van een hoekijzer gemaakt.
Als ik de hef nu omhoog doe gaat het bakje een beetje naar beneden hangen.
Dus waar moet ik de topstang bevestigen?

Wie heeft er nog een topstang die ik hiervoor kan gebruiken?

Zie foto

Afbeelding

Afbeelding

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Chevy35,

Je bakje is een oude bak een voorlader. Daarvan zijn de punten voor de hefstangen en de topstang natuurlijk niet optimaal geplaatst voor jou gebruikt.
Een topstang anders wat je nu hebt, gaat niet helpen. Je moet topstangpunt verplaatsen aan je bakje.

Als de topstang en de hefarmen evenlang zijn en evenwijdig lopen, hef je het bakje helemaal horizontaal. Breng je het derde punt dichter bij je trekker, (topstang korter) dan heft het bakje op einde hoger.

Je moet dus even gaan meten en experimenteren.
Ik denk dat je 3e punt van het bakje 5 to 10 cm achter de onderste twee kogels moeten (zeg maar op de rechte wand van je bakje).
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

chevy35

Bericht door chevy35 »

Gerrit
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Vanavond wat geprobeert en het werkt precies zoals je zei.
Heb er een kort filmpje van gemaakt:

https://youtu.be/mJrSuBTLN30

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Chevy35,

Dat ziet er goed uit op het filmpje.
Veel plezier er mee.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

chevy35

Bericht door chevy35 »

alles werkt nu zoals het hoort.
proberen om een oltimer tractor verzekering af te sluiten,maar dat ging niet omdat ik bij stichting cis geregistreerd sta!
Waarvoor kan ik me niet bedenken.
Nog nooit een betaling over geslaan of rare schades gemeld,en mn rijbewijs is ook nog nooit ingenomen.
Proberen om daar een verzoek van inzage te doen lukt ook al niet .
Dus nu maar een andere oldtimer verzekering geprobeert.
Had al bij de anwb geprobeert waar ik al mijn autoverzekeringen heb(5 stuks of zo)maar die hebben geen oldtimer tractor verzekeringen.
En daar ben ik nog nooit geweigerd !
Het is raar maar waar,..

Plaats reactie