Pagina 3 van 6

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: do 12 mei 2022 18:57
door admin
Goed bezig.

Twee projecten tegelijk. Logisch dat het dan wat meer tijd nodig heeft.
Geen probleem hoor. Kan ik er nog wat langer van genieten. :D

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: za 25 jun 2022 17:25
door Wittmann
En nog steeds maar wachten, ondanks beloftes dat er deze week echt naar gekeken ging worden.
Nu wordt ik het wachten echt wel beu ...

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: wo 29 jun 2022 15:48
door Wittmann
Inmiddels een bezoek gedaan aan het revisiebedrijf: de huidige blok is riskant om nog te hergebruiken. Een donorblok is voorhanden en dat zal het hoogstwaarschijnlijk worden.
Een eerste mogelijk donorblok was licht afwijkend van hetgene ik heb, de flens bvb was anders van vorm (breder): bloktype eindigend op xxx300-11. Terwijl de mijne xxx299-11 is. De tweede die er nog lag rond te slingeren was gelukkig wel een 299-11.
Het enige verschil dat ik kan opmerken: het nummer in het midden onder het typenummer: bij mij is dit 1, bij de donor 5 en belangrijker: de vorm van de opening van de peilstok: hier lijkt wel een trechtertje in te zitten van een 3a4 cm lang. Dus ofwel afhalen en huidige peilstok gebruiken, of een andere peilstok.
Fotos volgen bij gelegenheid nog. Momenteel wordt het blok gewassen en de openingen van de bussen schoon gemaakt zodat meteen kan nagezien worden of de nieuwe bussen op de correcte diepte zullen zitten.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: wo 06 jul 2022 13:04
door Wittmann
Blok opgehaald, al goed proper. Openingen vriespastilles nu proper maken en vervangen.
Ook de aanslag bovenaan wat opschuren en alle bouten 'verhuizen'.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: vr 08 jul 2022 14:44
door GJM
Top!

Succes met het opbouwen.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: za 09 jul 2022 18:18
door Wittmann
Vandaag het blok geborsteld en licht opgeschuurd.
Idem voor de openingen van de vriesdoppen, loctite 5923 'stroop' gebruikt.
Alle bouten/pluggen van de oliekanalen overgezet.
Ik heb nu reeds 4 doppen geplaatst, maar de dop thv de waterpomp zit volledig vlak in dat oude blok. Is dit hetzelfde soort dop dan de overige dat ik dien te gebruiken, of is dit een ander type dat minder bol is?

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: zo 10 jul 2022 10:01
door admin
Normaal gesproken is dat hetzelfde type dop.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: vr 22 jul 2022 12:36
door Wittmann
Het was idd dezelfde dop:)
Extra doppen besteld waaronder 44.4 en 44.7(die ik al had geprobeerd).
De, van kleur gelige, 44.4 dop gepast en nog steeds zeer/te nauw. Even de dop tegen de lamellenschijf gehouden en toen lukte het eindelijk wel.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: zo 24 jul 2022 11:07
door Wittmann
Blok proper gemaakt.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: wo 27 jul 2022 18:27
door Wittmann
Proper gemaakt, gesodastraald. Nieuwe zuigers gemonteerd.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: wo 27 jul 2022 18:36
door admin
Zo herkenbaar al die onderdelen.
Succes met de weder opbouw van de motor.

Leuk dat je ons op de hoogt houdt met al die foto's.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: wo 10 aug 2022 20:41
door Wittmann
Even de was buiten hangen. Enkel nog de voortrein, de 2 'stabilisatorstangen' en de radiator moeten nog in de primer, maar die moet ik eerst nog proper maken .
Morgen in de lak zetten samen met het blok en de voorwielen, nu ze daar toch allemaal ophangen.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: do 11 aug 2022 9:45
door admin
Leuke was hangt er aan de lijn.
Hopelijk is waslijn sterk genoeg.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: wo 17 aug 2022 19:26
door Wittmann
Nieuwe kleppen roderen na het spuiten van de gevlakte kop.

Re: Restauratieproject MF35

Geplaatst: zo 21 aug 2022 11:27
door Wittmann
Donderdag ben ik alles gaan afhalen bij het revisiebedrijf. Uiteindelijk is het volgende gedaan:
Kop:
- Klepzittingen uitgefreesd
- Nieuwe klepgeleiders
- Vlakken
- Testen op dichtheid

- Donorblok gescoord, doordat er ooit een breuk in het oude is geweest en slecht gerepareerd was (overal op krukas en nokkenas trouwens druppels van het lassen :evil: ).

- Nieuwe nozzles op injectoren laten zetten en afgesteld op druk
- Krukas geslepen en meteen nieuwe lagerschalen en laterale lagers via hen aangekocht

Vrijdag dan vastgesteld dat mijn nokkenas niet paste in dat nieuwe blok :shock: De lagerbussen in dat blok waren 3/10mm smaller dan in het oude blok. Gelukkig ben ik de nokkenas die bij dat oude blok hoorde kunnen gaan ophalen, die past perfect en was ook in betere staat.
Morgen de krukas erin ...