mf 702
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: mf 702
Hallo,
Ik kon toch niet wachten om de injectiepomp en de injecteurs te gaan monteren. Dus tot bij mijn ouders gereden, waar de tractor staat, injectors en de injectiepomp gemonteerd, leidingen terug bevestigd. Ontluchtingsbout op de pomp overgedraaid. Maar ik had nog een boutje dat er in paste enkel wat korter slijpen. Terug ontlucht en dan slepen. Na 200meter was er leven in, eindelijk na 37 jaar, en nog veel extra werk. Loopt warm,waterpomp lekt hard, vriesdop aan de kant van batterij lekt.
Groetjes
Jurgen
Ik kon toch niet wachten om de injectiepomp en de injecteurs te gaan monteren. Dus tot bij mijn ouders gereden, waar de tractor staat, injectors en de injectiepomp gemonteerd, leidingen terug bevestigd. Ontluchtingsbout op de pomp overgedraaid. Maar ik had nog een boutje dat er in paste enkel wat korter slijpen. Terug ontlucht en dan slepen. Na 200meter was er leven in, eindelijk na 37 jaar, en nog veel extra werk. Loopt warm,waterpomp lekt hard, vriesdop aan de kant van batterij lekt.
Groetjes
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Nou, dan ben je nog wel even druk, maar het is super te zien dat er weer leven in zit!
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: mf 702
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Valt me niet tegen, op zich lijkt het me een gezond motortje? voor zolang stilgestaan rookt ie maar weinig.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: mf 702
Hoi Jurgen,
Met een demper er aan klinkt het nog stuk beter. Ik ben benieuw wat de motor gaat doen als hij een zwaar moet werken.
Vaak zie je dan pas de problemen. Tot nu toe ziet er best goed uit.
Met een demper er aan klinkt het nog stuk beter. Ik ben benieuw wat de motor gaat doen als hij een zwaar moet werken.
Vaak zie je dan pas de problemen. Tot nu toe ziet er best goed uit.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: mf 702
@ Gerrit,
Ik zie nu al genoeg problemen, voor mij moeten er geen meer bijkomen
Groetjes
Jurgen
Ik zie nu al genoeg problemen, voor mij moeten er geen meer bijkomen

Groetjes
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Heeft iemand goede tips om de roest uit het blok op te lossen waar de koelvloeistof passeert rond de cylinders? Ik heb al gehoord van Soda?
Mvg
Jurgen
Mvg
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: mf 702
Hello Jurgen,
Daar zijn wel commercieele producten voor te koop bij de betere automateriaalen zaak. 'T ligt er ook aan hoe ernstig de roest is of dat gaat helpen voor alle hoeken en gaten. Met 't blok gedemonteerd ben ik met een stuk stevig staaldraad een dik uur aan het steken geweest om het aftap gat aan de achterkant van m'n perkings 6.354 lost te krijgen....
Groetjes,
René.
Daar zijn wel commercieele producten voor te koop bij de betere automateriaalen zaak. 'T ligt er ook aan hoe ernstig de roest is of dat gaat helpen voor alle hoeken en gaten. Met 't blok gedemonteerd ben ik met een stuk stevig staaldraad een dik uur aan het steken geweest om het aftap gat aan de achterkant van m'n perkings 6.354 lost te krijgen....
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: mf 702
@René
Ik denk dat ik hetzelfde blok heb onder mijn Landini, dacht ook Perkins A6.354, tractor is van 78.
Mvg
Jurgen
Ik denk dat ik hetzelfde blok heb onder mijn Landini, dacht ook Perkins A6.354, tractor is van 78.
Mvg
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Nog enkele fotoke's, nieuwe waterpomp geplaatst en vriesplug vervangen.
- Bijlagen
-
- 022_Easy-Resize.com (1).jpg (175.2 KiB) 9066 keer bekeken
-
- 021_Easy-Resize.com (1).jpg (186 KiB) 9066 keer bekeken
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Hallo,
Ik heb aan de ingang van de brandstoffilter een bajonet aansluiting, 2 nieuwe koperen ringen tussen geplaatst, maar steeds lekken. iemand ervaring/tips/oplossing? Ik heb al eens pasta geprobeerd uurke laten drogen, maar hielp niet.
Mvg
jurgen
Ik heb aan de ingang van de brandstoffilter een bajonet aansluiting, 2 nieuwe koperen ringen tussen geplaatst, maar steeds lekken. iemand ervaring/tips/oplossing? Ik heb al eens pasta geprobeerd uurke laten drogen, maar hielp niet.
Mvg
jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: mf 702
Hello Jurgen,
Die koperen ringen zijn tegenwoordig vaak hard ipv zacht, kon je die met je blote vingers buigen ?. zo niet uitgloeien, Met een brander voorzichtig tot rood gloeiend stoken en an de lucht weer af laten koelen. Let op, tussen rood gloeiend en smelten zit bijna niets dus net aan rood is goed genoeg !.
Groetjes,
René.
Die koperen ringen zijn tegenwoordig vaak hard ipv zacht, kon je die met je blote vingers buigen ?. zo niet uitgloeien, Met een brander voorzichtig tot rood gloeiend stoken en an de lucht weer af laten koelen. Let op, tussen rood gloeiend en smelten zit bijna niets dus net aan rood is goed genoeg !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: mf 702
Hallo Jurgen,
Heb jij nieuwe leidingen van Histoparts gemonteerd?
Die hebben waarschijnlijk een banjo oog dat smaller is.
De banjo bout loopt dan vast in de schroefdraad i.p.v. dat het oog vastgedrukt wordt.
Ik heb er 3 koperringen tussen gedaan i.p.v. 1 aan iedere kant.
Het is en blijft imitatie, met soms kleine verschillen die te verhelpen zijn en soms gewoon goed voor de oud ijzer bak!!!!!!!
Groeten Wim.
Heb jij nieuwe leidingen van Histoparts gemonteerd?
Die hebben waarschijnlijk een banjo oog dat smaller is.
De banjo bout loopt dan vast in de schroefdraad i.p.v. dat het oog vastgedrukt wordt.
Ik heb er 3 koperringen tussen gedaan i.p.v. 1 aan iedere kant.
Het is en blijft imitatie, met soms kleine verschillen die te verhelpen zijn en soms gewoon goed voor de oud ijzer bak!!!!!!!
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: mf 702
De nieuwe leidingen heb ik dicht gekregen, deze waren van agrilineproducts. De probleemleiding is de originele leiding. Maar de koperen ringetjes waren idd nogal aan de harde kant. Ik ga de aanwijzing van René eens proberen.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Hallo iedereen,
Het lek aan de brandstoffilter met de koperen ringetjes is opgelost volgens de methode van René. Ook heb ik een nieuw opvoerpompje geplaatst, omdat bij de vorige de terugslagklepjes na een maand weer vast zaten en de dichting was gescheurd waardoor deze lekte. We hebben de trekker nog eens getrokken en zo start hij bijna direct. Behalve met de starter, dan wil hij net niet. Hij loopt niet meer warm, maar na een tijdje begon de brandstofpomp te lekken en kwamen er enkele druppels olie uit de ontluchting van het kleppendeksel en blaast daar ook een beetje. De brandstofpomp heeft onderaan een regeling voor de timing bij het starten, daar vorige keer nieuwe dichting geplaatst+pasta maar zal het nog eens opnieuw kunnen doen. Zou het kunnen dat de motor niet met de startmotor kan gestart worden door dat hij lucht trekt aan de brandstofpomp.
Mvg
Jurgen
Het lek aan de brandstoffilter met de koperen ringetjes is opgelost volgens de methode van René. Ook heb ik een nieuw opvoerpompje geplaatst, omdat bij de vorige de terugslagklepjes na een maand weer vast zaten en de dichting was gescheurd waardoor deze lekte. We hebben de trekker nog eens getrokken en zo start hij bijna direct. Behalve met de starter, dan wil hij net niet. Hij loopt niet meer warm, maar na een tijdje begon de brandstofpomp te lekken en kwamen er enkele druppels olie uit de ontluchting van het kleppendeksel en blaast daar ook een beetje. De brandstofpomp heeft onderaan een regeling voor de timing bij het starten, daar vorige keer nieuwe dichting geplaatst+pasta maar zal het nog eens opnieuw kunnen doen. Zou het kunnen dat de motor niet met de startmotor kan gestart worden door dat hij lucht trekt aan de brandstofpomp.
Mvg
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78