Pagina 3 van 4

Re: 35x

Geplaatst: za 04 jan 2014 21:18
door admin
Beste allemaal,

Om het verhaal nog wat lastiger te maken, het volgende:
De MF 35 was voor export dezelfde als de engelse MF 35 in Frankrijk.
Beiden hadden de A3.152 motor van Perkins.
Voor locale markt (Frankrijk) werd deze trekker als MF 37 verkocht.

De MF 35 in Frankrijk had de A3.144 motor van Perkins. Als men het wenste kon hij ook nog met de Standard 23C motor geleverd worden. Dan was de trekker goedkoper.

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 10:30
door Dretne
Hallo

Zo komen we toch iets vooruit :D

Dan zal de mijne vermoedelijk ook een A3.152 zijn aangezien het serienummer maar een 200 scheelt...

Kon bijna niet anders aangezien de motornr bijna kwa opbouw gelijk waren een een A3.152, maar je weet natuurlijk nooit... :)

Wat de cilindervoeringen betreft, denk ik, dat je een beetje zelf moet uitmaken of je er nieuwe inplaatst of niet.

Zullen wrs gietijzeren zijn dus daarvan valt de prijs nog mee


Mvg Luc

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 11:56
door korte
Hoi
Van cilinder 1 zit er aan de bovenkant een heel klein scheurtje,maar deze heeft wel de meeste compressie.
Dus mischien wel verstandig om de boel te verbussen,ik neem toch liever chromen bussen.

Gr Andre

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 12:10
door Dretne
Hallo

@korte

In de bussen heb je niet te kiezen, ofwel zitten er gietijzeren in of Chromen...

Gietijzeren bussen hebben een kraag bovenaan van iets meer dan 3mm, de chromen maar een van 1.6mm.

Welke het zijn kan je alleen maar zien met de oude eruit te nemen.

Er word niet veel goeds gezegd over de chromen omdat de kraag van deze wel eens zou durven afbreken, en daarom zijn er die een motor met chromen bussen laten uitkotteren om er gietijzeren in te stoppen.

Maar denk dat de latere types sowieso gietijzeren hebben.

Dus prijs u gelukkig als het gietijzeren zijn :D

Heb er zelf eens 1 gereviseerd met chromen, nooit geen problemen mee gehad, 50 u gedraaid, maar is nu wel verkocht...

mvg Luc

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 12:32
door korte
Ik neem aan dat ik de bussen er uit kan halen met een draadeind en een broekstuk,en monteren net zo.
Zag net dat er 2 bussen rondom zijn gescheurd,ter hoogte van de kraag ongeveer 3 mm van boven gemeten.

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 12:43
door Dretne
Hallo

Zou je inderdaad zo kunnen doen, er zijn er ook die er enkele lasslakken in leggen om de bus te laten krimpen om er gemakkelijk uit te krijgen
Ikzelf had niet veel problemen, en heb ze eruit gekregen door er met een blok hout schuin in de kloppen waardoor ie zich opspant en dan met een ander stuk hout op deze te kloppen van onder uit...

En om de nieuwe te monteren een uurtje of 2 in de diepvries stoppen om te krimpen, en dan direct monteren...

Mvg Luc

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 13:03
door korte
Zal eerst zorgen dat ik de motor er achter weg krijg,uit elkaar halen en in de wasmachine.
Het blok word dan ongeveer 80 graden,dan de voeringen in de vriezer of stikstof,dan glijden ze er zo in.
Heb ik bij mijn oude baas veel gedaan met klepzittingen,werkt goed.
Ik laat wel weer van mij horen.

Mvrg Andre

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 13:10
door hans eshuis
hoi

Gaat dan al het vuil er uit? heb ook nog een wasmachine op zolder staan.. lol

mvg hans eshuis

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 13:15
door korte
Hoi

Ja het blok blijft er ongeveer 2 uur in, beetje soda er bij en is dan brandschoon zelfs al het oude verf is er af.

Gr

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 16:48
door massey 35
Hallo Gerrit,

Als men dan de wens had om een nieuwe Franse MF 35 te kopen met een Standard 23 C motor, zat er dan ook een Franse lijnpomp op i.p.v. een roterende brandstofpomp van Rotodiesel of CAV?
Deze 23 C motoren werden dus nog geleverd toen dat bij de Engelse MF 35 alleen maar 3 cil. Perkins waren of benzine / petroleum motoren.

Groeten Wim.

Re: 35x

Geplaatst: zo 05 jan 2014 17:33
door fergie
Hello Wim,

Da's correct. Er staan wel foto's van de franse 23C met de lijnpomp in de foto's sectie.

Groetjes,

René.

Re: 35x

Geplaatst: do 09 jan 2014 22:30
door erik.korte
Kom maar kijken, ik heb een 144 en 152 naast elkaar staan. Motor is gelijk, behalve de bussen. Van de 144 zijn kleiner. Ik heb bussen van een 152 in een 144 laten zetten. Gaat niet zomaar.
Bij die van mij staat 144 op de boven voor op het onderblok geslagen.

Re: 35x

Geplaatst: do 30 jan 2014 19:26
door Theo MF
Hallo Andre,

Enige tijd geleden zat ik ook met twijfel of de motor in mijn Franse 35x nu een A3.144 of A3.152 was. Ik heb het nagevraagd via de website van de Perkins importeur "Kemper en van Twist Diesel" en de dag erop een keurig antwoord gekregen. De mijne is een A3.152. Het motor nr is 19D9744C. Ook staat er op het blok 3711280 en GKN 1523.

Succes en groeten,

Theo

Re: 35x

Geplaatst: do 30 jan 2014 20:32
door korte
Hallo,

Ik ben er achter gekomen,nadat ik de motor uit elkaar had.
Heb de zuigers opgemeten en blijkt dat het een A3-152 is,zuiger diameter is 91.44 mm.

Gr Andre
,

Re: 35x

Geplaatst: do 30 jan 2014 20:42
door erik.korte
Heb een as laten draaien om de koppeling weer te centreren, mag je wel lenen