Harder / Sneller rijden Goudbuikje
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
Robin,
Ik principe kan je trekker dat aan. Waar je moet letten is dat het maximum koppel van je nieuwe motor niet veel hoger is het maximum koppel van je oude motor. Let wel op da een personenwagen motoren zijn maximum koppel hoog in de toeren heeft. Je trekker zal dus heel weinig koppel onderin houden. Voor echt trek werk is zo'n motor niet geschikt.
Ik principe kan je trekker dat aan. Waar je moet letten is dat het maximum koppel van je nieuwe motor niet veel hoger is het maximum koppel van je oude motor. Let wel op da een personenwagen motoren zijn maximum koppel hoog in de toeren heeft. Je trekker zal dus heel weinig koppel onderin houden. Voor echt trek werk is zo'n motor niet geschikt.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
Hello Bijde,
vergeet niet dat een trekker qua stuur inrichting en remmen totaal ongeschikt is voor dat soort snelheden en al helemaal niet met een aanhanger er aan !.
Groetjes,
René.
vergeet niet dat een trekker qua stuur inrichting en remmen totaal ongeschikt is voor dat soort snelheden en al helemaal niet met een aanhanger er aan !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
ik wil niet met een snelheidsduivel zitten maar gewoon een Te-20 p3 die 35-40 rijd
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
Hello Robin,
Daar zijn voor zover mij bekend geen mogelijkheden toe anders dan de voorschakel bakken van oa. Sherman USA. Die zijn echter gruwelijk zeldzaam, al helemaal aan deze kant van de grote plas.
Groetjes,
René.
Daar zijn voor zover mij bekend geen mogelijkheden toe anders dan de voorschakel bakken van oa. Sherman USA. Die zijn echter gruwelijk zeldzaam, al helemaal aan deze kant van de grote plas.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
Is deze voorschakelbak ook voor een 100 serie (148) gemaakt geweest?
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
hoi
Voor een mf 148 kun je een setje tandwielen bestelen om hem hader te laten lopen.
Af en toe staan ze op www.ebay.de
mvg hans eshuis
Voor een mf 148 kun je een setje tandwielen bestelen om hem hader te laten lopen.
Af en toe staan ze op www.ebay.de
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
Niet da ik hem harder wil laten lopen (ookal is de verleiding soms groot), dit doet volgens mij toch meer slecht dan goed. Maar uit interesse wou ik dit eens weten.
Jeroen
Jeroen
Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
hallo
Ik zit nog al veel met onze 560 op de weg hij loopt ook veel voor de oprijwagen naar toertochten etc en over 2 jaar trekkertrek dus ik wil hem ook wat harder laten lopen rond de 40 km/h zou dat kunnen bij een MF 560.
Edwin
Ik zit nog al veel met onze 560 op de weg hij loopt ook veel voor de oprijwagen naar toertochten etc en over 2 jaar trekkertrek dus ik wil hem ook wat harder laten lopen rond de 40 km/h zou dat kunnen bij een MF 560.
Edwin
Re:
hans eshuis schreef:hoi
Je kunt een 35 ook opvoeren door de pion en kroon wiel van een mf 65 over te zetten. Dan daat hij ongeveer 60.
mvg hans eshuis
Dan hoef je alleen de remmerij nog aan te passen en vooral zorgen dat je remmen gekoppelt zitten ander is straatje keren wel heel snel gebeurt.

Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje
hallo
60 km/h voor een trekker die rond de 50 jaar oud is lijkt mij niet best en de kogels van de stuurinrichting hoeft maar iets los te zitten en hij floept er uit met z'n snelheid en dan heb je een mooi probleem. Als er iets speling op het stuur staat is het knap lastig want dan gaan je voorbanden helemaal trillen en slakkeren. Dus oude trekkers die er niet op zijn gebouwd niet harden dan 30-40 km/h. Wij kunnen dat ook niet de FE 35 sneller laten lopen want wij werken er ook nog wel mee en dan moet je bijvoorbeeld harken in de 2 laag in plaats de 2 hoog. Als je wilt optrekken met een beetje vatsoen moet je in de 3 laag weg want hij gaat twee keer zo snel dus dat is eigenlijk de drie hoog en dan onder het rijden van hoog naar laag niet best.
Edwin
60 km/h voor een trekker die rond de 50 jaar oud is lijkt mij niet best en de kogels van de stuurinrichting hoeft maar iets los te zitten en hij floept er uit met z'n snelheid en dan heb je een mooi probleem. Als er iets speling op het stuur staat is het knap lastig want dan gaan je voorbanden helemaal trillen en slakkeren. Dus oude trekkers die er niet op zijn gebouwd niet harden dan 30-40 km/h. Wij kunnen dat ook niet de FE 35 sneller laten lopen want wij werken er ook nog wel mee en dan moet je bijvoorbeeld harken in de 2 laag in plaats de 2 hoog. Als je wilt optrekken met een beetje vatsoen moet je in de 3 laag weg want hij gaat twee keer zo snel dus dat is eigenlijk de drie hoog en dan onder het rijden van hoog naar laag niet best.
Edwin