Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Bericht door admin »

Robin,

Ik principe kan je trekker dat aan. Waar je moet letten is dat het maximum koppel van je nieuwe motor niet veel hoger is het maximum koppel van je oude motor. Let wel op da een personenwagen motoren zijn maximum koppel hoog in de toeren heeft. Je trekker zal dus heel weinig koppel onderin houden. Voor echt trek werk is zo'n motor niet geschikt.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Bijde,

vergeet niet dat een trekker qua stuur inrichting en remmen totaal ongeschikt is voor dat soort snelheden en al helemaal niet met een aanhanger er aan !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

robin
Contacteer:

Bericht door robin »

ik wil niet met een snelheidsduivel zitten maar gewoon een Te-20 p3 die 35-40 rijd
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Robin,

Daar zijn voor zover mij bekend geen mogelijkheden toe anders dan de voorschakel bakken van oa. Sherman USA. Die zijn echter gruwelijk zeldzaam, al helemaal aan deze kant van de grote plas.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Is deze voorschakelbak ook voor een 100 serie (148) gemaakt geweest?

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Voor een mf 148 kun je een setje tandwielen bestelen om hem hader te laten lopen.
Af en toe staan ze op www.ebay.de

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Niet da ik hem harder wil laten lopen (ookal is de verleiding soms groot), dit doet volgens mij toch meer slecht dan goed. Maar uit interesse wou ik dit eens weten.

Jeroen

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo

Ik zit nog al veel met onze 560 op de weg hij loopt ook veel voor de oprijwagen naar toertochten etc en over 2 jaar trekkertrek dus ik wil hem ook wat harder laten lopen rond de 40 km/h zou dat kunnen bij een MF 560.

Edwin

bauer

Re:

Bericht door bauer »

hans eshuis schreef:hoi

Je kunt een 35 ook opvoeren door de pion en kroon wiel van een mf 65 over te zetten. Dan daat hij ongeveer 60.

mvg hans eshuis

Dan hoef je alleen de remmerij nog aan te passen en vooral zorgen dat je remmen gekoppelt zitten ander is straatje keren wel heel snel gebeurt. :mrgreen:

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo

60 km/h voor een trekker die rond de 50 jaar oud is lijkt mij niet best en de kogels van de stuurinrichting hoeft maar iets los te zitten en hij floept er uit met z'n snelheid en dan heb je een mooi probleem. Als er iets speling op het stuur staat is het knap lastig want dan gaan je voorbanden helemaal trillen en slakkeren. Dus oude trekkers die er niet op zijn gebouwd niet harden dan 30-40 km/h. Wij kunnen dat ook niet de FE 35 sneller laten lopen want wij werken er ook nog wel mee en dan moet je bijvoorbeeld harken in de 2 laag in plaats de 2 hoog. Als je wilt optrekken met een beetje vatsoen moet je in de 3 laag weg want hij gaat twee keer zo snel dus dat is eigenlijk de drie hoog en dan onder het rijden van hoog naar laag niet best.

Edwin

Plaats reactie