Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 19 mei 2008 17:14
door fergie
Hello Ebbr,
Niet zo'n probleem hoor, meeste diesel bedrijven kunnen je wel aan een leiding helpen mits je de moeren kunt vinden die je nodig hebt. Neem gewoon bijde delen mee om te zien of ze geschikte moeren hebben. Dan maak je een model van de leiding met een stuk ijzer/koper draad zodat je de lengte goed hebt en ze maken het zo na.
Tja, of dat franse grut nu zo mooi is.... maar zeldzaam zal best. Mischien is het na te maken ?. Iemand in de buurt van mij die er een heeft ?. Meld je even dan kunnen we zien wat we kunnen doen. Indien mogelijk voor namaak kunnen we dan iedereen helpen.
Groetjes,
René.
Geplaatst: ma 19 mei 2008 18:19
door hans eshuis
hoi
Die leidingen kon je ook eenvoudig zelf maken. Gewoon van b.v remleiding de wartels moeten dan nog wel goed zijn. De tonnetjes is soms moelijk aan te komen op dat er nu andere worden gebruikt, die zij te hoog.
Op de foto kun je nog net het koper zien. Het heeft mij ongeveer 40 euro gekoste en ik heb nog over. De retour leidingen moet ik nog doen.
Foto verkleind, fergie
Geplaatst: ma 19 mei 2008 18:38
door ebbr
Jah fergie de Fransen hebben bij veel liefhebbers iets minder gevoel merk ik. Juist diegene worden op den duur het meest zeldzaam omdat het de moeite niet is en verdwijnt!?
Wel wordt dat spul ook sneller lastig draaiende te houden daardoor.
Heb datzelfde meegemaakt met mn andere passie alfa romeo's

jarenlang werd niet naar een type omgekeken die ik heb en nu maak ik de blits.
Veel goede ideeen opgedaan remleiding was ik niet opgekomen hmmm, ga es kijken of ik een modelletje kan vouwen met ijzerdraad adv een foto van een mf30 mede forumlid hier.
Geplaatst: ma 19 mei 2008 21:17
door admin
Beste Ebbr,
Ik moet zeggen dat er hoop is voor het Franse Spul. Er komt langzaam maar zeker ook meer spul beschikbaar voor de Franse modellen. Sinds een jaar of twee zijn er weer remblokken voor de MF 25-130 familie. Gisteren kwam ik tijdens het surven ook weer de neus van een MF130 tegen. Daarnaast maakt ook in frankrijk het oude ijzer virus meer en meer slachtoffers

.
Geplaatst: ma 19 mei 2008 22:41
door fergie
Hello allemaal,
Let er wel op dat je de inspuit leidingen niet van koper maakt !.
Groetjes,
René.
Geplaatst: do 22 mei 2008 17:16
door rob
Hallo,
De brandstofleidingen zijn inmiddels binnen en gemonteerd. Heb hem net gestart, en het lijkt een stuk beter! vanaf 1000 toeren begint hij netjes te lopen. Rookt nog iets en daarover het volgende: bij de revisie van 6 jaar terug is de brandstofpomp rijker gezet (of hoe noem je dit). Dat is toen gedaan door een mech.bedrijf, omdat ik toen zeker wist dat de pomp goed afgesteld was. Dat was dus een grote fout van mij want ik had hem op E gezet. Vraag me niet hoe ik daar op kwam
Nu het dus goed op G staat denk ik dat als ik de pomp weer armer zet, dat het nog beter gaat. Wie kan mij uitleggen hoe dit moet? Het liefst met plaatjes. (ik ben zo'n iemand dat als ik het maar gezien heb dan lukt het wel

)
Groet,
Rob
Geplaatst: do 22 mei 2008 18:55
door fergie
Hello Rob,
Dat is specialisten werk, ik raad je aan dat door een diesel service bedrijf te laten doen. Overigens zal dat roken dan alleen zijn als je flink gas geeft ?. Anders is er eerder wat anders mis. Bijvoorbeeld te weinigd lucht (luchtfilter schoonmaken).
Groetjes,
René.
Geplaatst: do 22 mei 2008 19:56
door rob
René,
Vanavond heb ik hem nogmaals gestart. Rookt nu meer, zowel stationair als op toeren. Het is blauwachtige rook (olie?) en het is continu (niet specifiek bij 1 of twee cilinders.
Dit deed de motor voor tijd dus ook. Luchfilterelement zit er niet meer in.
Misschien teveel oliedruk? Bij een koude motor slaat de meter vrij ver uit in het groene gebied.
Ik had trouwens de staat van de zuigerveren ook al gecontroleerd, en alles zit goed: juiste veren op de juiste plaats, en de maten van de veren zijn ook goed.
Ik moet wel zeggen dat de motor een stuk beter loopt als ooit tevoren.
Groet,
Rob
Geplaatst: do 22 mei 2008 22:17
door fergie
Hello Rob,
Blauw betekend dat er olie verbrand wordt, als het diesel was komt alles tussen wit en zwart voor. Dat zouden dan best eens de klepgelijders kunnen zijn.
Een lucht filter moet je natuurlijk wel hebben, anders slijt de motor weg waar je bij staat !.
Groetjes,
René.
Geplaatst: vr 30 mei 2008 17:55
door rob
Hallo,
Even een update...
Ik heb deze week de brandstofpomp naar hetzelfde revisiebedrijf gebracht als waar de leidingen vandaan komen.
De pomp is er nodig aan toe, want hij blijkt van binnen roedtig en erg vuil te zijn.
Daarom zijn vanmiddag de verstuivers ook maar even getest, en bij één van deze is de nozzle kapot (twee straaltjes werkt niet echt).
Het zal me benieuwen hoe het gaat volgende week met de gereviseerde pomp en verstuiver.
Wordt wederom vervolgd...
Groet,
Rob
Geplaatst: vr 30 mei 2008 18:07
door E.Eenink
hallo
Naar welk revisie bedrijf heb je de pomp heen gebracht want ik denk dat de pomp van onze goudbuik ook daar heen moet.
Edwin
Geplaatst: vr 30 mei 2008 18:41
door rob
Hallo Edwin,
Ht bedrijf zit in Assen. Ik weet niet of ik de naam wel mag noemen hier. Misschien kan Gerrit mij hier uitsluitsel over geven?
Groet,
Rob
Geplaatst: vr 30 mei 2008 20:00
door hans eshuis
hoi
Michien kun je dan korting krijgen

Geplaatst: vr 30 mei 2008 20:44
door rob
haha! Had misschien wel gekund ja. Helaas zijn de kosten in grote lijnen al bekend!
Geplaatst: vr 30 mei 2008 21:26
door admin
Rob,
Je mag de naam hier best wel noemen hoor, zolang je er maar geen commerciele banden mee hebt.