Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 12 mei 2008 22:16
door robin
ik heb nog een keer gekeken en er staan op dat het uit engeland komt meergenaamd uit Coventry Engeland , en de ' R ' staat er ook op , maar er zit een dubbele koppeling in , ik heb van de zomer nog maar een nieuwe gemonteerd
Geplaatst: di 13 mei 2008 23:24
door fergie
Hello Robin,
Dan kun je wel eens een ander stuurhuis op je trekker hebben. Werden wel vaker over gezet als er een probleem was met het sturen. Je kunt eens kijken of er ook codes op de bak en achterbrug staan en op de motor onder de spruitstukken. Op de motor staat dichtst bij het stuur onder het spruitstuk meestal wel de giet datum.
Groetjes,
René.
Geplaatst: di 13 mei 2008 23:28
door robin
wel dan hebben ze een slecht stuurhuis op mijn trekker gezet want er zit erg veel speling op ( dat los ik later nog op ) , morgen ga ik dat eens nakijken , dankje voor je hulp en vandaag laat ik je !
Geplaatst: wo 14 mei 2008 13:45
door robin
hallo , heb de nummers nagekeken : versnellingbak (MHF) 182 840 m1 , achteras (MHF) 183 253 m1 , linker trompet (MHF) 183 251 m1 , rechtertrompet (MHF) 183 240 m1 , en op het motorblok 30229 met daaronder sm2
Geplaatst: wo 14 mei 2008 13:54
door robin
even iets anders tussen door , mag je ook bouten van de krukas en kop aantrekken zonder momentsleutel want ik heb dat niet

?
Geplaatst: zo 18 mei 2008 21:19
door robin
robin schreef:hallo , heb de nummers nagekeken : versnellingbak (MHF) 182 840 m1 , achteras (MHF) 183 253 m1 , linker trompet (MHF) 183 251 m1 , rechtertrompet (MHF) 183 240 m1 , en op het motorblok 30229 met daaronder sm2
weet iemand hier iets mee ?
Geplaatst: zo 18 mei 2008 21:34
door fergie
Hello Robin,
Alle nummers die 6 of 7 getallen hebben gevolgd door een letter en een of twee getallen is een MF onderdeel nummer. Daar kan ik helaas niets mee. Als er geen nummers op staan die een datum voor stellen dan is het een MF en geen FE, da's bekend dus is hij later als ca 1959. Kijk nog eens op de motor, onder de spruitstukken aan de kant dichst bij de stoel. Daar zou in ieder geval de giet datum van het blok moeten staan.
Een kop na trekken zonder moment sleutel heeft geen zin. Leen er een of koop er een. Te los gaat niet goed omdat de zaak niet klem genoeg zit en te strak kan gebroken bouten opleveren wat als gevolg daarvan weer te los opleverd.
Vliegwiel bouten is ook vrij precies werk. Als ze los komen (ondanks dat hij er niet uit kan door de borgplaatjes) kunnen ze wel breken.
Groetjes,
René.
Geplaatst: ma 19 mei 2008 17:30
door robin
het motorblok 30229 met daaronder sm2