mf 702
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: mf 702
Hello Jurgen,
De clip zit wel vast in de pomp ?. Anders controleren met perslucht, zie timing FAQ viewtopic.php?f=6&t=84, onderste paragraaf.
Groetjes,
René.
De clip zit wel vast in de pomp ?. Anders controleren met perslucht, zie timing FAQ viewtopic.php?f=6&t=84, onderste paragraaf.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik heb enkel de hydraulische pomp aan de voorkant gedemonteerd, en mijn pa heeft een zwengel op de krukas geplaatst, ik heb eigenlijk nog niet op de rubber er achter gelet. Eigenlijk is dat normaal, elke keer dat ik aan de tractor kom zie ik meer en meer werk. 
groetjes
Jurgen

groetjes
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Hallo,
Ik heb de clip uit de pomp gehad, maar de opening tussen de ogen was al netjes afgetekend op het pomphuis. Ik heb deze mooi terug op dezelfde plaats gemonteerd en deze zit mooi vast. Dus ik denk dat ik dat al kan uitsluiten.
Groetjes
Jurgen
Ik heb de clip uit de pomp gehad, maar de opening tussen de ogen was al netjes afgetekend op het pomphuis. Ik heb deze mooi terug op dezelfde plaats gemonteerd en deze zit mooi vast. Dus ik denk dat ik dat al kan uitsluiten.
Groetjes
Jurgen
-
- Contacteer:
Hello Jurgen,
Je hebt de clip er uit gehad, dus de hele pomp is los geweest ?. Heb je daarna dus met lucht op de 1e aansluiting de clip weer goed gezet ?.
Groetjes,
René.
Je hebt de clip er uit gehad, dus de hele pomp is los geweest ?. Heb je daarna dus met lucht op de 1e aansluiting de clip weer goed gezet ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
-
hallo allen
sinds kort heb ik ook een industrie met voorlader.
de vraag is nu mijn v snaar van de koeling mist en de poelies zitten aan elkaar aan de as naar de pomp
hoe krijg ik daar weer een riem om ??
Groeten
Johan
sinds kort heb ik ook een industrie met voorlader.
de vraag is nu mijn v snaar van de koeling mist en de poelies zitten aan elkaar aan de as naar de pomp
hoe krijg ik daar weer een riem om ??
Groeten
Johan
Hallo Johan,
Volgens mij heb je 2 optie's
1) de voorkant demonteren om er een riem op te krijgen
2) riem met schakels monteren zodat je niks moet demonteren, maar deze riemen zijn niet goedkoop. Je kan ook een riem nemen met een plaatverbinder (connector) om deze aan elkaar te zetten.
Ik heb momenteel optie 2, omdat ik ook voorlopig de dynamo heb gedemonteerd, en deze riemen met schakels kan je op lengte maken.
Volgens mij heb je 2 optie's
1) de voorkant demonteren om er een riem op te krijgen
2) riem met schakels monteren zodat je niks moet demonteren, maar deze riemen zijn niet goedkoop. Je kan ook een riem nemen met een plaatverbinder (connector) om deze aan elkaar te zetten.
Ik heb momenteel optie 2, omdat ik ook voorlopig de dynamo heb gedemonteerd, en deze riemen met schakels kan je op lengte maken.
- Bijlagen
-
- connector.JPG (17.46 KiB) 9849 keer bekeken
-
- shopping.jpg (20.77 KiB) 9849 keer bekeken
Nog enkele fotoke's
- Bijlagen
-
- 035JPG.jpg (123.53 KiB) 9847 keer bekeken
-
- 032JPG.jpg (128.74 KiB) 9847 keer bekeken
-
- 031JPG.jpg (132.1 KiB) 9847 keer bekeken
-
- 030JPG.jpg (136.67 KiB) 9847 keer bekeken
Hallo Johan,
Zit er ruimte tussen poelie en de vooras?
Als je de hydrauliekpomp naar voren haalt, dan kun je de aandrijfas die in de poelie zit eruit krijgen, als die tenminste los wil.
Er zit zeer waarschijnlijk linkse draad op die aandrijfas.
Ze kunnen erg vast zitten!!
Groeten Wim.
Zit er ruimte tussen poelie en de vooras?
Als je de hydrauliekpomp naar voren haalt, dan kun je de aandrijfas die in de poelie zit eruit krijgen, als die tenminste los wil.
Er zit zeer waarschijnlijk linkse draad op die aandrijfas.
Ze kunnen erg vast zitten!!
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
Wim bedankt.
Vandaag gelijk werk van gemaakt.
Deze twee besteld.
Je had gelijk niet goedkoop.
Maar om nu de hele neus er voor weg te halen zag ik ook niet echt zitten.
Ik wil hem eerst technisch klaar maken er maar eens verder kijken hoe die verder uitpakt.
Het blijft altijd een Verassing.
MvG Johan
Vandaag gelijk werk van gemaakt.
Deze twee besteld.
Je had gelijk niet goedkoop.
Maar om nu de hele neus er voor weg te halen zag ik ook niet echt zitten.
Ik wil hem eerst technisch klaar maken er maar eens verder kijken hoe die verder uitpakt.
Het blijft altijd een Verassing.
MvG Johan
@ René,
Ik heb nog niet de tijd gehad om met perslucht de clip juist te zetten, maar als ik deze in de loop van de week heb correct gezet en de timing is nog steeds niet goed te krijgen, dan kan ik toch een tand verplaatsen op het tandwiel met schuine tanden waar de olie wordt bijgevuld op deze goed te krijgen denk ik dan. De tractor hebben ze vroeger altijd moeten trekken om te starten. Zou dat de oorzaak niet kunnen zijn.
Groetjes
Jurgen
Ik heb nog niet de tijd gehad om met perslucht de clip juist te zetten, maar als ik deze in de loop van de week heb correct gezet en de timing is nog steeds niet goed te krijgen, dan kan ik toch een tand verplaatsen op het tandwiel met schuine tanden waar de olie wordt bijgevuld op deze goed te krijgen denk ik dan. De tractor hebben ze vroeger altijd moeten trekken om te starten. Zou dat de oorzaak niet kunnen zijn.
Groetjes
Jurgen
@ Johan
Gemakkelijk gaat ook
Je kan weer verder. Welk model heb je?
groetjes
Jurgen
Gemakkelijk gaat ook

groetjes
Jurgen
-
hoi Jurgen
Ik heb een MF 802
Tenminste dat staat op het type plaatje.
Met serie nr 1001
hij is ik Frankrijk gemaakt volgens het plaatje.
Ik heb een MF 802
Tenminste dat staat op het type plaatje.
Met serie nr 1001
hij is ik Frankrijk gemaakt volgens het plaatje.
Hoi iedereen,
Ik kreeg de injectiepomp niet afgesteld, De letter G in de pomp kwam nooit in de buurt van het oog van de circlip als ik een boortje in het gat van het vliegwiel plaatste. De pomp gedemonteerd en wat geëxperimenteerd met tanden te verstellen op het tandwiel met schuine tanden,deze zit onder de dop waar je olie bijvuld. Na enkele keren de pomp monteren en demonteren de perfecte positie gevonden. De letter G komt mooi uit op het streepje, stand van de pomp afgetekend, pomp los, 1 mm bijgesteld terug vastgezet. De injectiepomp is nu ook weer afgesteld. Denk dat door deze slechte afstelling de tractor vroeger nooit zelf heeft gestart. Ze trokken hem altijd tot hij liep. Inmiddels stond hij stil van rond 1980.
Groetjes
Jurgen
Ik kreeg de injectiepomp niet afgesteld, De letter G in de pomp kwam nooit in de buurt van het oog van de circlip als ik een boortje in het gat van het vliegwiel plaatste. De pomp gedemonteerd en wat geëxperimenteerd met tanden te verstellen op het tandwiel met schuine tanden,deze zit onder de dop waar je olie bijvuld. Na enkele keren de pomp monteren en demonteren de perfecte positie gevonden. De letter G komt mooi uit op het streepje, stand van de pomp afgetekend, pomp los, 1 mm bijgesteld terug vastgezet. De injectiepomp is nu ook weer afgesteld. Denk dat door deze slechte afstelling de tractor vroeger nooit zelf heeft gestart. Ze trokken hem altijd tot hij liep. Inmiddels stond hij stil van rond 1980.
Groetjes
Jurgen
De tractor gisteren proberen te slepen, maar slaagde niet aan. Er komt wel wat vloeistof uit de injectorleidingen maar er zit geen druk achter. Dus zal ik op het einde van de week de injectiepomp terug demonteren en het hogedruk gedeelte eens goed moeten bekijken. Zou het helpen om het hogedrukgedeelte een tijdje in reinigingsmiddel onder te dompelen zodat de plunjers kunnen loskomen? Of iemand andere tips zonder dat te moeten demonteren.
Groetjes
Jurgen
Groetjes
Jurgen
Bij het demonteren van de injectors heb ik gemerkt dat er bij 1 de naald vast zat. Uiteindelijk toch losgekregen zonder te beschadigen. Allemaal mooi gereinigd en terug gemonteerd. De injectiepomp terug gedemonteerd, hoge druk gedeelte uitgenomen. Hierbij heb ik gemerkt dat de plunjers wel degelijk vastzaten. Dus een stukje rubber genomen over de gaten (ontluchtingsnippel,regelnaald,enz) geplaatst met spanring. Dan met persluchtpistool in het gaatje van het schottenpompje druk gezet en met WD40 toch 1 plunjer los gekregen, de andere blijft voorlopig nog weigeren. Dan maar demonteren. De losse plunjer er uitgehaald, en de andere met een doorslag. Beetje WD40 en alles beweegt terug. En de instelling terug volgens de afdruk gezet. Pomp terug gemonteerd.