1 van de 4 cilinder bussen te laag

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Ed Pater

Re: 1 van de 4 cilinder bussen te laag

Bericht door Ed Pater »

Hoi Rene,

De Ferguson loopt ongeveer 28 km/h op de gps. Helaas kunnen we het toerental nog niet aflezen ivm een defecte kabel. Het lijkt er op dat we het toerental iets terug moeten schroeven. Maar zodra de toerenteller weer mee loopt zullen we deze afstellen op 2200 rpm. Kan dit gewoon door de uitslag van de brandstof hevel te beperken (stelschroef bovenop de pomp)?

Groet,
Ed

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Ed,

Dat klopt helemaal.
Standaard zit daar een hulsje met een borgdraad en een loodje op, zodat je het max. motortoeren niet op kan draaien.
Dit hulsje met borgdraad en loodje wordt er wel eens afgehaald om het toerental op te voeren.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Amandus

Bericht door Amandus »

Hallo Ed ,

heeft u dan de meeting gedaan van de bussen die een fractie boven het bolk moesten uitkomen ?
ik ben benieuwd , ik ben ook bezig met de restauratie van een goudbuik.
Bij mij zat er ook een bus te laag .

Groeten

Guy

Ed Pater

Bericht door Ed Pater »

Hallo Guy,

De overige 3 cilinders zaten allen een fractie boven het blok, binnen de specs. Dit hebben we gemeten met een micro meter. Vervolgens hebben we een shim van ~0,4 mm laten maken zodat alle cilinders gelijk stonden. Zoals eerder in dit topic vermeld levert Bepco ook shims.

Succes met de revisie!

Groet,
Ed

Plaats reactie